Gå til innhold

[Løst] Får ikke koblet på nett med wifi repeater


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en ruter fra GET koblet til vegguttaket. I denne har jeg koblet et NAS. Jeg har også koblet en Asus WiFi ruter til GET ruter, LAN til LAN (bruker altså ikke WAN uttaket på asus ruteren)

 

Get sin ruter:

ip: 192.168.0.1

DHCP aktivert

 

Wifi ruteren, Asus RT-AC66U er satt opp som Access point (AP mode), med Get LAN IP Automatically? = TRUE

 

Alle maskiner koblet til GET ruteren og Asus WiFi RT-AC66U kan snakke sammen, og kommer på nett. Alle har ip adresse 192.168.0.xxx

 

Når jeg kobler trådløst mot Asus RT-AC66U så kommer jeg ikke på nett. 

 

Jeg har også en WiFi repeater, Asus RP-AC52, Denne er satt til Repeater mode, og extender 5GhZ nettet. Enheter som kobler seg til repeteren får ingen ip. DHCP på denne er deaktivert.

 

Hvordan skal jeg sette opp repeateren slik at den også tildeleer ip-adresser i samme range som over?

 

EDIT: 

Kan se ut som jeg ble lurt av den ene laptopen min, som merkelig nok kommer på nett via Asus RT-AC66U uten å ha fast ip på TC/IP innstillingene. 

 

Jeg har en stasjonær pc med trådløst wifi som ikke får IP via Asus RT-AC66U, men hvis jeg setter en fast ip på TCP/IP innstillingene, så kommer jeg på nett. 

 

Omformulert spørsmål:

Hvordan kobler jeg Asus RT-AC66U wifi ruteren til GET ruteren, og hvordan skal repeateren settes opp slik at alle enheter som kobler seg til trådløst og med kabel får ip rangen 192.168.0.xxx?

Endret av shadowano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har en ruter fra GET koblet til vegguttaket. I denne har jeg koblet et NAS. Jeg har også koblet en Asus WiFi ruter til GET ruter, LAN til LAN (bruker altså ikke WAN uttaket på asus ruteren)

 

Get sin ruter:

ip: 192.168.0.1

DHCP aktivert

 

Wifi ruteren, Asus RT-AC66U er satt opp som Access point (AP mode), med Get LAN IP Automatically? = TRUE

 

Alle maskiner koblet til GET ruteren og Asus WiFi RT-AC66U kan snakke sammen, og kommer på nett. Alle har ip adresse 192.168.0.xxx

 

Når jeg kobler trådløst mot Asus RT-AC66U så kommer jeg ikke på nett. 

 

Jeg har også en WiFi repeater, Asus RP-AC52, Denne er satt til Repeater mode, og extender 5GhZ nettet. Enheter som kobler seg til repeteren får ingen ip. DHCP på denne er deaktivert.

 

Hvordan skal jeg sette opp repeateren slik at den også tildeleer ip-adresser i samme range som over?

 

EDIT: 

Kan se ut som jeg ble lurt av den ene laptopen min, som merkelig nok kommer på nett via Asus RT-AC66U uten å ha fast ip på TC/IP innstillingene. 

 

Jeg har en stasjonær pc med trådløst wifi som ikke får IP via Asus RT-AC66U, men hvis jeg setter en fast ip på TCP/IP innstillingene, så kommer jeg på nett. 

 

Omformulert spørsmål:

Hvordan kobler jeg Asus RT-AC66U wifi ruteren til GET ruteren, og hvordan skal repeateren settes opp slik at alle enheter som kobler seg til trådløst og med kabel får ip rangen 192.168.0.xxx?

Hvis GET ruteren kobles til WIFI ruter LAN til WAN så skal tilkoblede enheter på WIFI ruteren få IP adresser fra GET ruterens DHCP. Det kan virke som at GET ruterens DHCP ikke er helt god da mobil og laptop fikk ip i starten, mens en stasjonær ikke fikk, og mobil og laptop senere ikke fikk ip lenger.

 

Jeg løste problemet med å koble kablede enheter til min WIFI ruter og aktiverte DHCP på denne, og satt GET ruteren i BRIDGE modus. Da fikk jeg alt til å virke som det skulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...