Gå til innhold

Taisol CGK760 80mm-mod


JenkaRiPS

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at fanadapter på Taisol ikke er tingen,og har derfor modda ribba slik at det gåt en 80mm vifte rett på :smile: Dette førte til en MYE mer effektiv kjøling, og takket være Enermax'en, også stille.

 

Legger bare linker til bildene, da de er ganske store (ca. 200k/stk)

Tok også med bilder av ribba slik den ser ut orginalt.

 

Orginal, sett forfra

Modda, sett forfra

Orginal, sett fra siden

Modda, sett fra siden

Orginal, sett ovenfra

Modda, sett ovenfra

 

--

Tommy H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det gi bedre effekt hvis du lager ei kappe som dekker den øverst centimeteren av ribba? (med teip fx) Disse viften har nemlig en tendens til å ikke blåse så veldig rett ned hvis du skjønner hva jeg mener...

På den måten vil mer av lufta være i kontakt med ribba.

 

anyway, sinnsykt bra og lettvint mod! :eek:

 

[ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2002-02-24 22:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 22:28, JenkaRiPS skrev:

Jeg fant ut at fanadapter på Taisol ikke er tingen,og har derfor modda ribba slik at det gåt en 80mm vifte rett på :smile: Dette førte til en MYE mer effektiv kjøling, og takket være Enermax'en, også stille.


Legger bare linker til bildene, da de er ganske store (ca. 200k/stk)

Tok også med bilder av ribba slik den ser ut orginalt.









--

Tommy H.



 

kor masse bedre kjøling vart d i forhold til orginal??

 

og vist du hadde gidda so kunne du tatt me ka slaks goop du bruka.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 22:36, [nicko] skrev:

Genialt. At ingen har tenkt på det før...


 

Mange har gjort det før! Bare ikke her på forumet.

Personlig har jeg ikke bøyd noe på ribba. Har bare stripsa vifta fast i festeklipset på kjøleribba.

 

Quote:


On 2002-02-24 22:47, hyllimorph skrev:

Lurer bare på om vifta tåler motstanden det er å blåse mot kjøleren, siden den står så nær? noen som veit det?


 

Tror du har mistforstått det der litt. Det er nesten ikke noe motstand når den montert slik. Mottrykk oppstår bare når en bruker 60>80mm adaper eller større :wink:

Lenke til kommentar

Quote:



kor masse bedre kjøling vart d i forhold til orginal??


og vist du hadde gidda so kunne du tatt me ka slaks goop du bruka.


 

Hvis jeg kjører Enermax'en på max (noe som tilsvarer støyen til org. vifta, bare mindre irriterende) Ligger cpu på ca.35-36 grader idle og ca. 42-44grader max load. Det er ca. 5 grader bedre enn jeg hadde med org. vifta.

 

Har forøvrig en T-bird 1,4 og bruker Nanoterm Blue (Syntes denne fungerer like bra som AC2). Tempraturene over er på standard hastighet. Ligger 2-3grader over når jeg kjører cpu på 1610 (140*11,5 @ 1,8v) Kabinett-tempraturen er jeg usikker på, men den ligger nok et sted mellom 20-25 grader da jeg kjører uten sidevegg på kabinettet

 

Veldig fornøyd med denne løsningen, da jeg kan gjøre vifta nærmest lydløs når jeg surfer eller bedriver andre ting hvor støy er irriterende. I spill er det full fres da lyden overdøver det meste uansett :smile:

 

--

Tommy H.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: JenkaRiPS på 2002-02-25 10:10 ]

Lenke til kommentar

hmm eg har 49 grader etter ca et par tima me surfing mp3 osv taisol cgk 760 1,33ghz t-bird de virka litt varmt. men når eg skulle ta av "tyggisen" som var på kjøleribba brukte eg berre et kronestykke som låg her og skrapa lit he he, hasteprosjekt litt white sprit på ei fillje å tørka av gammal goop la på nytt lag me artic silver3 på ribba og cpu (brukte et gammalt ring kontant kort)har og 1 titan 8mm kabinett vifte

 

 

So til spørsmålet mitt kor masse bedre kjøling ville eg fått me 80mm vifte på taisolen (muligens litt plansliping) 1x 120mm nede i front (aopen hq45) og to 80mm oppe bak ¿

 

 

hjertli takk vist noken gidde å svare

 

Edmund

Lenke til kommentar

EDDiE, det f0rste du maa gj0re er aa kvitte deg med den White Spirit'en!! Du maa bruke ISOPROPANOL, ikke white sprit. Det har sikkert blitt nevnt 1000 ganger her paa forumet. Som de fleste vet legger WH igjen et lite fettlag.. hele poenget med aa rense er jo avfetting.. slik at man all dritten gaar vekk.

 

En kamerat har forresten rensa kj0ler og CPU med White Spirit, og det funker faktisk ganske greit. Men garantert ikke optimalt! OG forresten, det var Komplett Data som gjorde jobben! :smile: Pokkers tullinger

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-25 18:49, TerjeJensen skrev:

sett på vifta på hovedkortet og ta noen bilder av det da!! :smile:



 

Lånte bare det digitalkameraet jeg tok bildene med. Men, det er sikkert mulighet for å få lånt det igjen.

Skal se om ikke jeg får tatt noen bilder om ikkeså alt for lenge.

Skal bare kutte og herje litt i kabinettet (HX08) for å få inn noen vifter først. Skal poste bilder av hele greia når jeg er ferdig.

 

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

terje håper du har fanmate til å skru neeeeeeed hastig het på den jet motoren der

 

kan jeg komme bort til deg å tegne på torden fuglen din??

 

den skall klokkes som ****

 

tror at du har 32 grade idle pga romtemp

hvis du klokker hopper ikke tempen opp fort!!!!

 

 

hvorfor kjøpte du ikke en papst vifte!!!!!

 

 

du må ikke hå kald prossessor hæ??

 

 

min liger på

 

romtemp 25

idle 39

full load 43

 

1900xp koser seg på mitt soyo +

 

tempene på xp er ganske nøyeaktige da det er en tempratur måler inni cpu

 

du må skaffe sigg

 

1000mhz

soyo +

256 ddr

gf3 ti200

17" simes fujitsu skjerm

mouseman dual optical

no name kibård

chieftech drage

og thermal take volkano 7 med 52 db delta som er sinna

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...