Gå til innhold

Gamer.no åpner norsk server i overlevelsesspillet Hurtworld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet er utrolig fett, er helt konge å kjøre bil, kjøre over folk, stjele looten deres, farme seg opp til ett stort hus osv.

 

Men.... dere har ødelagt det med at man kan kjøpe ressurser for IRL penger. Noe som gjør spillet pay-2-win. Sykt dårlig.

 

Hvis dere er ute etter penger til drift og veldedighet kan dere heller legge til en donasjons-side UTEN at man får noe igjen for det på spillet, for det ødelegger hele serveren, synd, men sant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jo, ja... Altså. Hva er poenget med å ha en "offisiell" server, når den er så modda ihjel at spillet er ugjenkjennelig, og uidentifiserbart utifra hva konseptet og idéen til spillet egentlig er? Det er et overlevelsespill med merkelappen "hardcore", og så blir vi her servert en norsk server som er rake motsetningen. Kits, som gjør at hele starten i spillet blir poengløs, da overlevelse er fjernet fra spillet i det hele tatt. Her får du mat, utstyr og til og klær med å bare skrive en kommando i chaten. Kjøretøy, avstand, tilpassing av klima, planlegging, og sammarbeid er også fjernet fra spillet med introduksjonen av teleportasjon. Jeg forstår bare ikke poenget med å spille Hurtworld, når man ikke ønsker å spille hurtworld.

 

Jeg synes det er relativt enkelt og kjapt og komme i gang på såkalte "hardcore"-servere, som jeg også mener er den eneste "riktige" modusen å spille om man velger et slikt spill som dette. I tillegg til alle disse tingene som gjør hele konseptet totalt meningsløst også øker "loot" til 2x er jo helt bak mål.

 

Jeg deltar gjerne på gamer.no/bandit sine servere om de/dere vil hoste en Hurtworld servere også. Minecraft med TP (og en haug med drit) kan jeg spille når jeg spiller Minecraft, heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette spillet er utrolig fett, er helt konge å kjøre bil, kjøre over folk, stjele looten deres, farme seg opp til ett stort hus osv.

 

Men.... dere har ødelagt det med at man kan kjøpe ressurser for IRL penger. Noe som gjør spillet pay-2-win. Sykt dårlig.

 

Hvis dere er ute etter penger til drift og veldedighet kan dere heller legge til en donasjons-side UTEN at man får noe igjen for det på spillet, for det ødelegger hele serveren, synd, men sant.

 

Som om ikke serveren er ødelagt med alt mulig dill som fjerner konseptet totalt, så har de altså lagt inn P2W også. Jeg håper alle boikotter dette! Forkastelig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å gi kits, teleportering og å gi vekk resurser? Dere ødelegger jo hele poenget med spillet. Nei, dette var skuffende.

 

Jeg ville gjerne ha spilt på en Norsk server med gode admins, og jeg ville ha donert for en god spillopplevelse. Men når dere legger til funksjoner som fjerner hele poenget med ett "hardcore survival" spill, så er det dessverre ikke interessant.

 

Håper folk styrer unna dette patetiske opplegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette spillet er utrolig fett, er helt konge å kjøre bil, kjøre over folk, stjele looten deres, farme seg opp til ett stort hus osv.

 

Men.... dere har ødelagt det med at man kan kjøpe ressurser for IRL penger. Noe som gjør spillet pay-2-win. Sykt dårlig.

 

Hvis dere er ute etter penger til drift og veldedighet kan dere heller legge til en donasjons-side UTEN at man får noe igjen for det på spillet, for det ødelegger hele serveren, synd, men sant.

 

Hei!,

Noe av grunnen til at vi ønsket denne serveren var på grunn av modifikasjonene, det er ikke noe mer modifisert en de fleste andre servere. Vi er også inneforstått med at det vil komme spillere som ønsker seg standard oppsett, men da faller litt av planen fra hverandre. Takker for kommentaren men serveren vil uansett forbli slik den er.

Lenke til kommentar

Jo, ja... Altså. Hva er poenget med å ha en "offisiell" server, når den er så modda ihjel at spillet er ugjenkjennelig, og uidentifiserbart utifra hva konseptet og idéen til spillet egentlig er? Det er et overlevelsespill med merkelappen "hardcore", og så blir vi her servert en norsk server som er rake motsetningen. Kits, som gjør at hele starten i spillet blir poengløs, da overlevelse er fjernet fra spillet i det hele tatt. Her får du mat, utstyr og til og klær med å bare skrive en kommando i chaten. Kjøretøy, avstand, tilpassing av klima, planlegging, og sammarbeid er også fjernet fra spillet med introduksjonen av teleportasjon. Jeg forstår bare ikke poenget med å spille Hurtworld, når man ikke ønsker å spille hurtworld.

 

Jeg synes det er relativt enkelt og kjapt og komme i gang på såkalte "hardcore"-servere, som jeg også mener er den eneste "riktige" modusen å spille om man velger et slikt spill som dette. I tillegg til alle disse tingene som gjør hele konseptet totalt meningsløst også øker "loot" til 2x er jo helt bak mål.

 

Jeg deltar gjerne på gamer.no/bandit sine servere om de/dere vil hoste en Hurtworld servere også. Minecraft med TP (og en haug med drit) kan jeg spille når jeg spiller Minecraft, heller.

 

Hei!, Det er beklagelig å høre at du ikke liker modifiserte servere, hele konseptet bak vår server er at det skal være enkelt for hvem som helst å komme seg inn i spillet. Disse pakkene du kan få er max stack på 10 så etter hvert mister dette også funksjonen for de som spiller en stund. Bak tanken er bygd på at "om" våre spillere benytter seg av vår butikk går pengene til et veldedig formål. Jeg må nok bare finne meg i at folk er forskjellige, noen liker tunge survival spill i helt vanlig modus, andre foretrekker modifiserte servere. Dere trenger ikke se bort ifra at det kan komme en standard Hurtworld server opp om dette lykkes men inntil videre forblir serveren som den er.

 

Takk uansett!

Lenke til kommentar

 

Dette spillet er utrolig fett, er helt konge å kjøre bil, kjøre over folk, stjele looten deres, farme seg opp til ett stort hus osv.

 

Men.... dere har ødelagt det med at man kan kjøpe ressurser for IRL penger. Noe som gjør spillet pay-2-win. Sykt dårlig.

 

Hvis dere er ute etter penger til drift og veldedighet kan dere heller legge til en donasjons-side UTEN at man får noe igjen for det på spillet, for det ødelegger hele serveren, synd, men sant.

 

Hei!,

Noe av grunnen til at vi ønsket denne serveren var på grunn av modifikasjonene, det er ikke noe mer modifisert en de fleste andre servere. Vi er også inneforstått med at det vil komme spillere som ønsker seg standard oppsett, men da faller litt av planen fra hverandre. Takker for kommentaren men serveren vil uansett forbli slik den er.

Modifiserte servere er greit nok, men det at man kan kjøpe ting for IRL penger, ødelegger bare hele spillet. Det tar vekk 95% av gleden, så nei, ikke la den forbli slik den er, la plugins være som de er, men TA VEKK de ekle salgssidene. Virkelig ødelegger spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm som flere sier her, det er helt tragisk at man kjøper seg goder, var en venn av meg som ville ha meg med på dayz der han hadde kjøpt seg en ferdig bygget borg og fresh-spawner med "ok" våpen etter man var død.. kunne ikke gjøre annet enn å le av det hele...

 

Hei!,

 

Tror mange av dere misforstår poenget her, ja - dere kan kjøpe goder i spillet men dette er begrenset. Ikke alle items i spillet kan kjøpes, men det er dog ikke det som er poenget mitt. Grunnen til at vi har gjort det slikt er at vårt prosjekt skal tjene penger, som igjen skal gå til Kirkens Bymisjon. Det vil alltid være spillere som liker standard servere, andre liker modifiserte servere. Vi kan ikke alle være like!.

Lenke til kommentar

Så det er blant anna det samme konsept som h1z1 bare med bygging i tilegg? Vess så da hadde det vært kult :)

 

What? H1z1 har da basebygging, hvis du spiller vanlig og ikke battle royale.

Tenkte du på battle royale spesifikt?

 

Jeg hører mange sammenligne Hurtworld med Rust, og spesielt da Rust legacy (sånn rust var før oppussinga). Også er det med kjøretøy, det er jo verdt å nevne.

Lenke til kommentar

 

Hei!,

 

Tror mange av dere misforstår poenget her, ja - dere kan kjøpe goder i spillet men dette er begrenset. Ikke alle items i spillet kan kjøpes, men det er dog ikke det som er poenget mitt. Grunnen til at vi har gjort det slikt er at vårt prosjekt skal tjene penger, som igjen skal gå til Kirkens Bymisjon. Det vil alltid være spillere som liker standard servere, andre liker modifiserte servere. Vi kan ikke alle være like!.

 

Kan du forklare hva du mener her... Jeg forstår det ikke. Du sier noen liker modifiserte servere og andre liker standard servere. Det gir litt lite mening, da det hele skulle vært noe sånt som "noen liker utfordringsfrie sandkasser (type spill), mens andre liker overlevelsespill". Dette er et overlevelsespill, så hva poenget er med å ha en anti-overlevels-modus i et overlevelsesspill er den største gåten her. Alt spillet er ment for er 100% fjernet på serveren deres. Det er bortimot like poengløst som å spille Creative Mode på Minecraft. Forskjellen er bare at Minecrtaft er laget for det, det er definitvit ikke Hurtworld. glhf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 Hei!,

 

Tror mange av dere misforstår poenget her, ja - dere kan kjøpe goder i spillet men dette er begrenset. Ikke alle items i spillet kan kjøpes, men det er dog ikke det som er poenget mitt. Grunnen til at vi har gjort det slikt er at vårt prosjekt skal tjene penger, som igjen skal gå til Kirkens Bymisjon. Det vil alltid være spillere som liker standard servere, andre liker modifiserte servere. Vi kan ikke alle være like!.

 

Kan du forklare hva du mener her... Jeg forstår det ikke. Du sier noen liker modifiserte servere og andre liker standard servere. Det gir litt lite mening, da det hele skulle vært noe sånt som "noen liker utfordringsfrie sandkasser (type spill), mens andre liker overlevelsespill". Dette er et overlevelsespill, så hva poenget er med å ha en anti-overlevels-modus i et overlevelsesspill er den største gåten her. Alt spillet er ment for er 100% fjernet på serveren deres. Det er bortimot like poengløst som å spille Creative Mode på Minecraft. Forskjellen er bare at Minecrtaft er laget for det, det er definitvit ikke Hurtworld. glhf

Du har dine meninger, jeg har mine. Spillet kan spilles på to forskjellige måter, vi har gått for modifisert server. Du får si det du mener, og det er helt ok for oss, men diskusjonen er over for min del. Har fått sagt hva jeg mener :-)

Lenke til kommentar

 

Du har dine meninger, jeg har mine. Spillet kan spilles på to forskjellige måter, vi har gått for modifisert server. Du får si det du mener, og det er helt ok for oss, men diskusjonen er over for min del. Har fått sagt hva jeg mener :-)

 

Jeg har mine meninger? Jeg forstår ikke det heller, jeg. Jeg har ikke ytret mine egne meninger, egentlig. Jeg har bare fremhevet hvor logikken brister og hva hurtworld blir markedsført som, og hva hele poenget med spillet er. Jeg påpeker deretter hva dere gjør med spillet på deres servere og ønsker en forklaring på hva tanken og meningen er bak det. bortsett fra "det skal være lettere for nybegynnere". P2W er også noe som det tydeligvis ikke er noen som ønsker her inne, og det at dere kun lytter til deres eget ego og selvsentriske "meninger" lover ikke bra. 

 

Det mest naturlige i en situasjon dere er i, hadde vært å satt opp en solid server med de mest grunnleggende plug-ins, som f.eks playerliste, klokke, prefix, og denslags, og hvis det var ønsker om noe ANNET enn hurtworld, så kunne dere satt opp en creative-mode server med P2W funksjon som tilfredstiller de bilnde og døve. 

 

At gamer.no henger seg på dette er faktisk helt uforståelig. Det var en gang jeg anså gamer.no som et spill-nettsted med integritet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At gamer.no henger seg på dette er faktisk helt uforståelig. Det var en gang jeg anså gamer.no som et spill-nettsted med integritet.

Redaksjonen i Gamer.no hadde svært begrenset kunnskap om Hurtworld da vi ble spurt om å samarbeide med Bandits Gaming om denne serveren. Vi synes det var et bra initiativ som vi ønsket å være en del av. Vi vil naturligvis evaluere serveren, populariteten og tilbakemeldingene, men det er ikke slik at alt vi gjør trenger å være like godt likt av alle. Det har ingenting med integritet å gjøre, men at man har ulike preferanse og smak.

Lenke til kommentar

 

Redaksjonen i Gamer.no hadde svært begrenset kunnskap om Hurtworld da vi ble spurt om å samarbeide med Bandits Gaming om denne serveren. Vi synes det var et bra initiativ som vi ønsket å være en del av. Vi vil naturligvis evaluere serveren, populariteten og tilbakemeldingene, men det er ikke slik at alt vi gjør trenger å være like godt likt av alle. Det har ingenting med integritet å gjøre, men at man har ulike preferanse og smak.

 

Det hele mener jeg går i motsatt rekkefølge enn det all fornuft ville tilsagt. Som det er nevnt i denne tråden, så hadde det gått an å godtatt p2w-konseptet som ble innført om det p2w-konseptet ble omgjort til et donasjons-konsept. 

 

Tja, og nja. Dere har ikke ulike alternativer for ulik smak og preferanse, dere har ETT alternativ, og det er p2w softmode/creative mode server som setter hele spillet på hodet, både økonomisk og prinsippielt. Hadde det vært alternativer, Tor Steinar, så hadde det ikke en gang gått å bruke integritets-kortet, men her, nå og med grunnen som er oppgitt, så ser jeg ingenting som kan omgjøre mitt inntrykk, utenom at dere faktisk hører på ytringene som blir ytret her (og det gjelder ikke bare meg), eventuelt lager alternativer som godtgjør for ulike preferanser og smak :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg finner det rimelig latterlig og implentere p2w inn i et spill som dette, det er like bortkasta og idioti som å kjøpe en wow account eller hvilket som helst spill med max levella chars og utstyr. Hvis ikke utelukkende 100% av pengene de tar inn går rett til veldedighet e.l og dokumenteres så er dette noe jeg synes er veldig muffens og implentere uten at man har penger som et mål..

 

Nei det er en haug av andre servere heldigvis som ikke blir drevet av folk som tilsynelatende har et dårlig syn på hvordan et survival spill skal være mtp på rettferdighet.

Som attpåtil ikke gir folk mulighet til å kjøpe mats og "kits"

 

Her kunne det vært å sett forbi dersom ALT gikk til veldedighet, men når det ramses opp mange faktorer hvor pengene skal gå til så kan man jo spekulere i hvor mye som ville blitt "overskuddet" :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...