Gå til innhold

Feil på nyinnkjøpt skjerm?


Chivas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har gått til anskaffelse av en Asus PB278QR skjerm. Denne er koblet til et Nvidia Geforce 680 skjermkort via displayport.

Kort tid etter at skjermen ble montert opplever jeg noen merkelige problemer:

 

- Jeg hører et svakt "poff" fra skjermen så går den i svart ca 1 sekund for å komme på igjen.

 

- Tenkte ikke så veldig over det første gangen, men så skjer det igjen ikke lenge etterpå samtidig som jeg tror at det kom opp en meding om "Displayport no signal" elns

 

- Prøver så å ta ut og inn kablene igjen i tilfelle det er dårlig kontakt eller noe.

 

- Senere på kvelden kommer den lyden igjen, men denne gangen opplever jeg kun en "forstyrrelse" på skjermen.

 

- Det som også skjer - virker det som - er at de gangene skjermen kommer på igjen så har alle vinduene blitt mindre og samlet seg i ene kvartdelen av skjermen, dette virker som også kan skje hvis skjermen våkner igjen etter dvale.

 

Så, er det skjermen det er noe feil med, eller kan det være noe ,med DP kabel eller utgang på skjermkort?

Den gamle skjermen min var koblet med DVI, og aldri noen problemer der.

 

 

På forhånd takk for alle svar.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, hvis dette fortsetter så skal jeg sjekke med dvi. Verre med andre maskiner å sjekke med :-/

 

Jeg snudde retningen på DP-kabelen og etter det tror jeg ikke dette har skjedd, men så har jeg ikke sittet så lenge for å teste heller. Kan dette ha noen betydning? (har hørt at noen av disse kablene har en retning hvor signalene skal gå, men kunne ikke lese noe på kabelen?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har 3 stk. skjermer satt opp i Eyefinity 3x1 mode.

2 stk. DP kabel og 1 stk. DVI Dual link kabel.

 

Disse DP kablene har jeg hatt litt problemer med. Levetid på ca.1 år så ryker de(skjedd 2 ganger), og da får jeg denne beskjeden "Displayport no signal" før skjermene gå i standby mode.

 

Ville sjekket om det er DP kabel som er problemet før du melder RMA på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...