Gå til innhold

Hvorfor utseendes ikke hver eneste flyktning som kommer fra russergrensa?


Anbefalte innlegg

http://www.theguardian.com/world/2015/sep/30/japan-says-it-must-look-after-its-own-before-allowing-syrian-refugees-in

 

Der har du en regjering som bryr seg om sitt eget folk. Ikke skriker noen ut rasisme av den grunn heller. Når Ungarn, Polen og Tsjekkia gjør det samme så skriker media ut om hvor forferdelig de er. Samme hykleriske media.

 

http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/06/the-guardian-view-on-hungaryand-the-refugee-crisis-orban-the-awful

 

Er det bare ikke-hvite som har lov å beskytte sitt land og folk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

De som flykter fra Syria for å få fred finner vel det i Russland? Sa du ikke nettopp at syrere har bodd i Russland i mange år og klarer seg der?

 

Mennesker som flykter fra fred og kommer til et fredelig land trenger ingen hjelp fra oss.

 

jeg kan vel ganske ærlig si at jeg ikke tenkte slik på det, men når det er sagt er det jo ikke akkurat et paradis i Russland heller. De får det langt fra så bra som de kan få det i Norge. Når det gjelder å hjelpe flyktningene er det jo bedre for dem å komme til Norge enn å være i Russland. Når de har hatt det så utrolig grusomt, kan vi jo unne dem et "mye" bedre liv, i stedet for et "litt" bedre liv.

 

Hva vi ser er det at det ikke hjelper å sende penger for å hjelpe. Vi bør ta imot så mange vi kan. Det handler både om Menneskerett og medmenneskelighet.  :)

 

Isåfall kan vi jo ta imot alle flyktninger som kommer til russland, istedenfor bare de som reiser igjennom? Det finnes ikke noe land flyktninger får det bedre i enn Norge. Så vi kan ta alle flyktninger som får opphold i Tyrkia, Hellas, Spania også.

 

Hvorfor la flyktninger ha det værre i andre land, når vi kan ta alle flyktninger til norge så de får det bedre?

 

Det du sier er at vi skal ikke gi flyktninger fred, det får de i russland. Vi skal gi de luksus, og det skal vi betale for, ikke russere eller andre.

 

 

De som har bodd mange år i Russland har ikke nødvendigvis opplevd de samme grusomhetene som dagens flyktninger har opplevd. Når dagens flyktninger har det så grusomt kan vi unne dem noe luksus. Vi som sitter å "driter penger" burde selvfølgelig ta imot så mange som mulig å vise medmenneskelighet.

 

Når har jeg sagt at vi ikke skal gi flyktninger fred? Eller var dette en "skriveleif"  :)

 

Å kaste penger etter mennesker er medmenneskelighet?

 

Jeg forstår det slik at du mener at vi skal rangere flyktninger utifra hvor ille de har hatt det. Og de som har hat det værst skal til norge, men de som bare har hat det litt ile skal til rusland, hellas, spania?

 

Så de som komer over rusergrensa har altså hatt det værst?

 

 

Tviler sterkt på at jeg har foreslått å kaste penger etter noen. Jeg har vel heller ikke sagt at det å kaste penger etter noen er medmenneskelighet?

 

Nå har det seg slik at vi neppe kan ta imot alle flyktningene, så da prøvde jeg å forklare at det å ta imot noen som nylig har hatt det helt forferdelig burde vel være viktigere enn å ta imot noen som har klart seg greit i mange år. Det var ikke ment slik at vi skal "rangere " absolutt alt. Det er ikke alt som er "svart/hvitt".

 

Jeg tviler også på at jeg har sagt at de som kommer via Russer-grensa har hatt det verst.

 

Vet ikke om du har lest/forstått så mye av det jeg tidligere har skrevet her. (Ikke vondt ment)  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere migranter søker asyl til Norge. Dette truer velstandmodellen.  

 

Vi burde ta vare på flyktningene våre, da vi ikke burde sende dem til Russland, som er strid med menneskerettighetene. 

Det Listhaug driver med er å sende flyktninger til Russland, et sted som ikke er trygg for dem. Hun sender flyktningene når hun ikke skal gjøre det.

 

Hun tar ikke hensyn til flyktninger og da kan vi se Norge i "EU-domstolen", der statsråden blir kveilet rundt.

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at jeg har foreslått å kaste penger etter noen. Jeg har vel heller ikke sagt at det å kaste penger etter noen er medmenneskelighet?

 

Nå har det seg slik at vi neppe kan ta imot alle flyktningene, så da prøvde jeg å forklare at det å ta imot noen som nylig har hatt det helt forferdelig burde vel være viktigere enn å ta imot noen som har klart seg greit i mange år. Det var ikke ment slik at vi skal "rangere " absolutt alt. Det er ikke alt som er "svart/hvitt".

 

Jeg tviler også på at jeg har sagt at de som kommer via Russer-grensa har hatt det verst.

 

Vet ikke om du har lest/forstått så mye av det jeg tidligere har skrevet her. (Ikke vondt ment)  :)

Det er ikke nødvendig for oss å ta imot en enste flyktning fra russergrensa. Vi kan øyeblikkelig returnere hver eneste flyktning. Det øyeblikket de krysset grensa til russland har de oppnådd det de søkte. Der har de fått fred, der har de flyktet fra krig. Når de deretter tar steget fra russland til norge, så er det interessert i hvor de kan få flest penger.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Du må være litt tydelig rundt hva du vil diskutere her. Å starte en diskusjon der du spør om hvorfor grensen ikke er stengt, for å så flippe diskusjonen over til å bli hvorfor man ikke stenger grensene, gjør hverken deg eller oss en tjeneste.

Det er ikke snakk om å stenge grensene! Jeg spør ikke hvorfor grensene ike er stengt. Å stenge grensene er jo noe jeg er sterkt imot.

 

 

Beklager at jeg satte det litt på spissen. Jeg mente å stenge grensene som i å stoppe alle flyktninger som kommer til grensen.

Lenke til kommentar

Ja det ønsker jeg helt klart! Det er snakk om et filter. Jeg ønsker selvfølgelig turisme, handel, eksport og import velkommen mellom norge og russland.

 

Men jeg forstår ikke hvorfor en eneste flyktning som kommer over den grensa får sette fot på norsk jord. De har ingenting her å gjøre. Ikke asylbehov, ikke noe behov annet enn at de ønsker å få våre penger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Tviler sterkt på at jeg har foreslått å kaste penger etter noen. Jeg har vel heller ikke sagt at det å kaste penger etter noen er medmenneskelighet?

 

Nå har det seg slik at vi neppe kan ta imot alle flyktningene, så da prøvde jeg å forklare at det å ta imot noen som nylig har hatt det helt forferdelig burde vel være viktigere enn å ta imot noen som har klart seg greit i mange år. Det var ikke ment slik at vi skal "rangere " absolutt alt. Det er ikke alt som er "svart/hvitt".

 

Jeg tviler også på at jeg har sagt at de som kommer via Russer-grensa har hatt det verst.

 

Vet ikke om du har lest/forstått så mye av det jeg tidligere har skrevet her. (Ikke vondt ment)  :)

Det er ikke nødvendig for oss å ta imot en enste flyktning fra russergrensa. Vi kan øyeblikkelig returnere hver eneste flyktning. Det øyeblikket de krysset grensa til russland har de oppnådd det de søkte. Der har de fått fred, der har de flyktet fra krig. Når de deretter tar steget fra russland til norge, så er det interessert i hvor de kan få flest penger.

 

Tror nok ikke at migranter skal komme inn til Norge (burde returnere dem, den veien de kom fra).

Flyktninger MÅ vurderes individuelt, ikke gi dem asyl pga. det er krig i landet deres. 

Lenke til kommentar

Ja det ønsker jeg helt klart! Det er snakk om et filter. Jeg ønsker selvfølgelig turisme, handel, eksport og import velkommen mellom norge og russland.

 

Men jeg forstår ikke hvorfor en eneste flyktning som kommer over den grensa får sette fot på norsk jord. De har ingenting her å gjøre. Ikke asylbehov, ikke noe behov annet enn at de ønsker å få våre penger.

 

Velstand er tegn på et fredeligere liv for dem, men de burde nok bli sendt tilbake når krigen er over (hvilken tidspunkt som helst).

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er snakk i media om tusenvis av flyktninger som passerer norskegrensa fra russland. Hvorfor stoppes ikke disse direkte? Hvorfor returneres ikke hver eneste en av dem øyeblikkelig?

 

Jeg forstår ikke hvordan dette er et problem.

Fordi godhetstyrranistene mer enn gjerne svir av alle penger nasjonen har på å ta imot ikke-integrerbare mennesker med middelalderkultur.

 

Jeg vil bli veldig overrasket om vi til våren og sommeren ikke får en voldtektsbølge i områder ved flyktningemottak der muslimske menn bor.

Lenke til kommentar

 

Tviler sterkt på at jeg har foreslått å kaste penger etter noen. Jeg har vel heller ikke sagt at det å kaste penger etter noen er medmenneskelighet?

 

Nå har det seg slik at vi neppe kan ta imot alle flyktningene, så da prøvde jeg å forklare at det å ta imot noen som nylig har hatt det helt forferdelig burde vel være viktigere enn å ta imot noen som har klart seg greit i mange år. Det var ikke ment slik at vi skal "rangere " absolutt alt. Det er ikke alt som er "svart/hvitt".

 

Jeg tviler også på at jeg har sagt at de som kommer via Russer-grensa har hatt det verst.

 

Vet ikke om du har lest/forstått så mye av det jeg tidligere har skrevet her. (Ikke vondt ment)  :)

Det er ikke nødvendig for oss å ta imot en enste flyktning fra russergrensa. Vi kan øyeblikkelig returnere hver eneste flyktning. Det øyeblikket de krysset grensa til russland har de oppnådd det de søkte. Der har de fått fred, der har de flyktet fra krig. Når de deretter tar steget fra russland til norge, så er det interessert i hvor de kan få flest penger.

 

 

I Russland kan de ende opp som fattige folk med nesten ingen muligheter. En del har klart det selvfølgelig tidligere, men i Norge har de muligheten til å lettere rette livet sitt opp igjen, og få utdanning og hjelp fra folk som bryr seg om dem og kan vise omsorg og medmenneskelighet. Det er utallig mye Norge kan hjelpe med. Slipp inn flyktninger og hjelp dem til et mye bedre liv.  :)

 

De har kanskje fått litt mer fred når de kommer over Russer-grensa, men de kan mye lettere få Fred, omsorg, muligheter, sikker fremtid og hjelp som de trenger i Norge.

 

Ikke send bort mennesker når vi kan hjelpe dem.

 

(Ikke begynn med det rangering-tullet igjen er du snill Jeg mener denne krisen og krigs-flyktningene på gjennomreise via Russland.)  :)

Endret av Zaxaton
Lenke til kommentar

Tror nok ikke at migranter skal komme inn til Norge (burde returnere dem, den veien de kom fra).

Flyktninger MÅ vurderes individuelt, ikke gi dem asyl pga. det er krig i landet deres.

Det er bortkastet å bedømme en eneste flyktning individuelt som kommer fra russland. Hver eneste en kan sendes ut uten bedømmelse av norge.
Lenke til kommentar

Har noen av følelse av at historien gjentar seg???

En gruppe nordmenn som er mot muslimer.

En gruppe nordmenn som er for muslimer.

Dette er ingenting som gjentar seg selv. Det er mennesker som har opphold i russland, da har de ikke mulighet til å søke i norge og må derfor returneres.
Lenke til kommentar

I Russland kan de ende opp som fattige folk med nesten ingen muligheter. En del har klart det selvfølgelig tidligere, men i Norge har de muligheten til å lettere rette livet sitt opp igjen, og få utdanning og hjelp fra folk som bryr seg om dem og kan vise omsorg og medmenneskelighet. Det er utallig mye Norge kan hjelpe med. Slipp inn flyktninger og hjelp dem til et mye bedre liv.  :)

 

De har kanskje fått litt mer fred når de kommer over Russer-grensa, men de kan mye lettere få Fred, omsorg, muligheter, sikker fremtid og hjelp som de trenger i Norge.

 

Ikke send bort mennesker når vi kan hjelpe dem.

 

(Ikke begynn med det rangering-tullet igjen er du snill Jeg mener denne krisen og krigs-flyktningene på gjennomreise via Russland.)  :)

Det var da styggt sagt av deg om russland. Så russland kan ikke hjelpe? Russland kan ikke gi utdanning? Russland kan ikke bry seg og vise omsorg? Lurer på hva russerne vil si om det dette.

 

Hvordan har Norge, en av verdens minste land, klart å bli bedre enn Russland, en av verdens aller mektigste stater?

 

Ikke ta imot mennesker som får hjelp i Russland. Vi må la Russland få en sjanse til å hjelpe dem. De har ingenting her i Norge å gjøre, de har krav og rett på å bli returnert øyeblikkelig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Fordi godhetstyrranistene mer enn gjerne svir av alle penger nasjonen har på å ta imot ikke-integrerbare mennesker med middelalderkultur.

 

Jeg vil bli veldig overrasket om vi til våren og sommeren ikke får en voldtektsbølge i områder ved flyktningemottak der muslimske menn bor.

Dette handler ikke om muslimer. Det handler ikke om integrering. Det handler ikke engang om voldtekt. Det handler om at Norge stjeler mennesker fra Russland, mennesker som Russland har tatt imot og plikt til å hjelpe. Jeg synes det er urettferdig av Norge å stjele flyktninger fra Russland.
Lenke til kommentar

Velstand er tegn på et fredeligere liv for dem, men de burde nok bli sendt tilbake når krigen er over (hvilken tidspunkt som helst).

Hver eneste flyktning som kommer fra Russland til Norge har ingenting her å gjøre. De burde blitt returnert det øyeblikket de tråkket over grensen. De søker fred, den freden har Russland.
Lenke til kommentar

 

I Russland kan de ende opp som fattige folk med nesten ingen muligheter. En del har klart det selvfølgelig tidligere, men i Norge har de muligheten til å lettere rette livet sitt opp igjen, og få utdanning og hjelp fra folk som bryr seg om dem og kan vise omsorg og medmenneskelighet. Det er utallig mye Norge kan hjelpe med. Slipp inn flyktninger og hjelp dem til et mye bedre liv.  :)

 

De har kanskje fått litt mer fred når de kommer over Russer-grensa, men de kan mye lettere få Fred, omsorg, muligheter, sikker fremtid og hjelp som de trenger i Norge.

 

Ikke send bort mennesker når vi kan hjelpe dem.

 

(Ikke begynn med det rangering-tullet igjen er du snill Jeg mener denne krisen og krigs-flyktningene på gjennomreise via Russland.)  :)

Det var da styggt sagt av deg om russland. Så russland kan ikke hjelpe? Russland kan ikke gi utdanning? Russland kan ikke bry seg og vise omsorg? Lurer på hva russerne vil si om det dette.

 

Hvordan har Norge, en av verdens minste land, klart å bli bedre enn Russland, en av verdens aller mektigste stater?

 

Ikke ta imot mennesker som får hjelp i Russland. Vi må la Russland få en sjanse til å hjelpe dem. De har ingenting her i Norge å gjøre, de har krav og rett på å bli returnert øyeblikkelig.

 

 

Igjen med dette svart/hvitt synet ditt. Jeg mener ikke at Russland er helt ubrukelig, men som jeg også merkerte med fet skrift sist: er det "LETTERE" for dem å rette opp livene sine i Norge, dette betyr ikke at Russland er helt ubrukelig, men jeg skulle tro det var mye bedre for dem å få komme til Norge, med tanke på muligheter osv.

 

Ikke send tilbake de som trenger vår hjelp. Krigs-flyktningene har hatt det vondt, og vi kan tilby dem effektive muligheter for å rette opp livene sine igjen. De av flyktningene som kommer via Russland-grensen har valgt en tryggere vei til Norge. Nekter vi dem adgang kan vi risikere at alle som originalt sett ville kommet over Russlands-grensa, ville valgt en mye farligere vei, nemlig via små båter stappet av mennesker som gambler med livet.

 

Med andre ord:

1. Flyktingene vil desperat til Norge.

2. Flyktinger velger en "tryggere" vei til Norge via Russland.

3. Stenger vi Russland-grensen, vil Flyktningene ta farligere veier til Norge, som via de små båtene stappet full av folk.

4. Stenger vi Russland-grensen, kan det føre til indirekte drap av tusenvis av mennesker.

 

Til slutt, Abigor: Jeg hadde satt pris på om du hadde lest og prøvd å forstått det jeg har skrevet, før du anklager meg for å "snakke stygt".  :)

Endret av Zaxaton
Lenke til kommentar

 

 

I Russland kan de ende opp som fattige folk med nesten ingen muligheter. En del har klart det selvfølgelig tidligere, men i Norge har de muligheten til å lettere rette livet sitt opp igjen, og få utdanning og hjelp fra folk som bryr seg om dem og kan vise omsorg og medmenneskelighet. Det er utallig mye Norge kan hjelpe med. Slipp inn flyktninger og hjelp dem til et mye bedre liv.  :)

 

De har kanskje fått litt mer fred når de kommer over Russer-grensa, men de kan mye lettere få Fred, omsorg, muligheter, sikker fremtid og hjelp som de trenger i Norge.

 

Ikke send bort mennesker når vi kan hjelpe dem.

 

(Ikke begynn med det rangering-tullet igjen er du snill Jeg mener denne krisen og krigs-flyktningene på gjennomreise via Russland.)  :)

Det var da styggt sagt av deg om russland. Så russland kan ikke hjelpe? Russland kan ikke gi utdanning? Russland kan ikke bry seg og vise omsorg? Lurer på hva russerne vil si om det dette.

 

Hvordan har Norge, en av verdens minste land, klart å bli bedre enn Russland, en av verdens aller mektigste stater?

 

Ikke ta imot mennesker som får hjelp i Russland. Vi må la Russland få en sjanse til å hjelpe dem. De har ingenting her i Norge å gjøre, de har krav og rett på å bli returnert øyeblikkelig.

 

 

Igjen med dette svart/hvitt synet ditt. Jeg mener ikke at Russland er helt ubrukelig, men som jeg også merkerte med fet skrift sist: er det "LETTERE" for dem å rette opp livene sine i Norge, dette betyr ikke at Russland er helt ubrukelig, men jeg skulle tro det var mye bedre for dem å få komme til Norge, med tanke på muligheter osv.

 

Ikke send tilbake de som trenger vår hjelp. Krigs-flyktningene har hatt det vondt, og vi kan tilby dem effektive muligheter for å rette opp livene sine igjen. De av flyktningene som kommer via Russland-grensen har valgt en tryggere vei til Norge. Nekter vi dem adgang kan vi risikere at alle som originalt sett ville kommet over Russlands-grensa, ville valgt en mye farligere vei, nemlig via små båter stappet av mennesker som gambler med livet.

 

Med andre ord:

1. Flyktingene vil desperat til Norge.

2. Flyktinger velger en "tryggere" vei til Norge via Russland.

3. Stenger vi Russland-grensen, vil Flyktningene ta farligere veier til Norge, som via de små båtene stappet full av folk.

4. Stenger vi Russland-grensen, kan det føre til indirekte drap av tusenvis av mennesker.

 

Til slutt, Abigor: Jeg hadde satt pris på om du hadde lest og prøvd å forstått det jeg har skrevet, før du anklager meg for å "snakke stygt".  :)

 

 

Det finnes ingen farlige veier til Norge. Norge er som regel full av asylsøkere. Hva har Norge ikke gjort? De bygget Norge FULL av asylleir. Norge er ikke er et sted for Asylsøkere. Jeg minner på at ASYL = Menneskerett. "De har en rett om å søke, men ikke om å få asyl".

 

Jeg krever at du gå rundt forumet og titter på andre tråder, der svaret til dette ligger, altså hvorfor Norge nekter asylsøkere. Asylsøkere fra Russland eller andre steder fortjener INGEN plass i Norge !  Vi har dvs. ingen ledig plasser i Norge. Arbeiderpartiet ser alltid pessimistisk på andre siden av enden. 

 

En annen: Ser ganske komisk ut, Zaxaton

Lenke til kommentar

Du har et veldig norsk-sentrisk syn. Du tror at ditt land er bedre og mer egnet enn andre land. Det vil jeg være forsiktig med.

 

Jeg vil si at disse flyktningene trenger fred, og slik jeg har forstått det så gir russland fred til flyktninger. Noe annet ville være uakseptabelt.

 

Flyktninger vil desperat ha fred. Freden får de i Russland.

 

Om de vil desperat til Norge, så stiller de seg i samme gruppe som flesteparten av verdens befolkning: de vil bli rikere, de vil flytte til vårt land for å få våre penger.
 

Stenger vi grensen til Russland for flyktninger så vil de lære at det er bortkastet å bruke tid og ressurser på å reise hit. Tid og ressurser som de så sårt trenger til å få orden på livene sine.

 

Dessuten setter det en stopper for den urettferdigheten det er at de sterkeste, rikeste, mennene kan komme hit og bli rike. Mens de fattige, svake og kvinner blir igjen i hjemlandene eller flykter til nærmeste naboland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...