Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Strekke kabel over 100m


Anbefalte innlegg

Min onkel har visst fått seg adsl og i den forbindelse dårlige råd. Han ble fortalt at han fint kunne strekke en 100m kabel fra garagen han leier, og ned til båten som han bor i. Selvfølgelig virket ikke dette, og han er nå meget frustret. Spørsmålet mitt blir da, hva slags signalforsterking er nødvendig i dette tilfellet? Hva behøves i dette tilfellet? Jeg har selv ingen erfaring med å strekke kabler så langt, så jeg trenger deres hjelp til valg av utstyr. Husk at kabel ligger ute, og at en eventuell signalforsterker også vil gjøre det. Hva gjør man så?

 

På fohånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er billigere enn signalforsterking, så er selvfølgelig det en mulighet, men han sitter på temmelig utdatert pc(ca. pI 133mhz og det som hører til en slik maskin) :lol:

 

Men jeg får vel reise ut til han og se hva som kan gjøres, da jeg i en annen tråd her leste at det ikke skal være noe problem med et strekk på 100m, så får jeg se om han har satt opp feil, eller om det trengs noe mer. :shrug:

 

Edit: Dere er jammen kjappe her. jeg har så vidt rukket å skrive før svarene kommer.

Men som dere sier så skal det ikke være et problem med kabelstrekk over 100m, så han har sikkert gjort noe feil. Jeg kommer tilbake til det senere ;)

Endret av MaD_DoG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...