Gå til innhold

Problemer med MMS og 6600


bergetun

Anbefalte innlegg

Sorry, jeg vet at det er mange slike meldinger allrede her paa forumet men jeg finner ikke ut hva som er galt.

 

Jeg har nettopp kjoept meg ett NetCom ringkontant kort, og har aktivert MMS paa netcom sine sider pluss at jeg har faatt tilsendt MMS instillingene paa MMS.

 

Naar jeg proever aa sende en mms melding faar jeg denne meldingen : "No valid access point defined. Define now?

Saa trykker jeg yes og der staar det NetCom MMS TCPIP som Access Point In use

trykker "Back" og jeg kan sende meldingen. Dette skjer hver gang jeg skal sende.

 

Naar noen sender meg en MMS faar jeg bare opp "Invalid Mulitmedia access point. Check mulimedia settings" og faar ingen meding inn.

 

Noen som har peiling paa hva som er galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du i Thailand fortsatt?? (kan se sånn ut siden du ikke klarer å skrive "å ø")

Har du kontantkort så må Netcom ha gjort en egen avtale med den lokale opperatøren for at MMS/GPRS skal virke. Har du flere opperatører å velge mellom så prøv noen av de andre. Eller du jo ringe netcom å spørre om de har noen avtale med en av oppratørene i Thailand.

Lenke til kommentar
Er du i Thailand fortsatt?? (kan se sånn ut siden du ikke klarer å skrive "å ø")

Har du kontantkort så må Netcom ha gjort en egen avtale med den lokale opperatøren for at MMS/GPRS skal virke. Har du flere opperatører å velge mellom så prøv noen av de andre. Eller du jo ringe netcom å spørre om de har noen avtale med en av oppratørene i Thailand.

Hehe .. Nei jeg har kommet hjem til Norge naa. MEn jeg sitter og skriver paa en engelsk laptop.

Lenke til kommentar

Prøv følgende:

 

1. Gå inn i instillinger -> tilkobling -> tilgangspunkter -> slett alle som ikke funker, eller er bruk for (WAP er vel den eneste du trenger).

 

2. Finn instillingene for netcom MMS på 6600. De er listet flere ganger her i forumet i det sistet. Lag et nytt tilgangspunkt med disse instillingene, og gi det navnet MMS (det øverste feltet altså).

 

3. Gå inn på medlinger -> valg -> instillinger -> multimediemelding -> Foretrukket tilkobling -> Velg "MMS". Resten av innstillingene der er vel greie.

 

Prøv å motta en MMS - nå bør det bare funke!!!

 

Merk: Jeg har en 3650, så det kan være menyer og slikt er organisert litt annerledes.

Lenke til kommentar
Prøv følgende:

 

1. Gå inn i instillinger -> tilkobling -> tilgangspunkter -> slett alle som ikke funker, eller er bruk for (WAP er vel den eneste du trenger).

 

2. Finn instillingene for netcom MMS på 6600. De er listet flere ganger her i forumet i det sistet. Lag et nytt tilgangspunkt med disse instillingene, og gi det navnet MMS (det øverste feltet altså).

 

3. Gå inn på medlinger -> valg -> instillinger -> multimediemelding -> Foretrukket tilkobling -> Velg "MMS". Resten av innstillingene der er vel greie.

 

Prøv å motta en MMS - nå bør det bare funke!!!

 

Merk: Jeg har en 3650, så det kan være menyer og slikt er organisert litt annerledes.

Takker for hjelpen GeeZuZz.

 

Du skriver i foerste punkt at jeg skal slette alt som ikke funker.

Jeg har 2 access punkt i den listen, begge har jeg faatt tilsendt paa SMS

NetCom MMS TCPIP og NetComWAP TCPIP

 

Jeg faar det ikke til :(

 

Skal det staa en Rød stjerne ved Access Point In Use under multimedia settingene?

 

En annen ting som jeg synes er litt rart er visst jeg gaar inn paa Tools - Settings - Connection - GPRS saa staar det None i Access point ruten.

Altsaa

When awailable i GPRS Connection

og None i Access Point

 

 

Jeg har forresten fulgt MMS instillingene som jeg fant paa sidende til netcom, proevd aa legge de inn manuelt og ved hjelp av aa faa tilsendt en SMS.

 

Evig takknemelig til den som kan hjelpe meg.

Endret av bergetun
Lenke til kommentar
Kan ikke du liste opp punktene som står i innstillings menyen på din telefon så kan vi sjekke om det er helt lik det som står i våres?

Jeg skal liste instillingene litt senere.. Tar tid og skrive ned alt det greiene :)

 

For meg virker det som om at jeg ikke faar lagret ett default access point for mms slik at jeg faar den invalid mulimedia access point meldingen hver gang jeg faar en MMS.

 

Hver gang jeg gaar inn på telefonen for å sende en mms faar jeg beskjed om at "No valid access point defined. Define now"

 

Det eneste jeg trenger å gjøre er da er å trykke YES, da kommer jeg inn i MMS instillingene og så trykker jeg bare "back" uten aa gjoere noe i instllingene.

Dette maa jeg gjoere hver gang jeg skal sende en MMS.

 

Dette er hva som staar i mms settingsen.

Access Point In use = NetCom MMS TCPIP

Mulimedia Reception = Always on

On receiving msg = Ret immediatly

Allow anon message = yes

Receive Adverts = yes

Receive Report = no

Deny Report sending = no

Message Valiidity `= MAX

Image Size = large

Default Speaker = loadspeaker

 

 

Ett litt anna spørsmål er : hvilken kode er det standard for aa resette telefone til factory settings.

 

Tusen takk til dere som tar dere tid til Å hjelpe.

Lenke til kommentar
Dette er hva som staar i mms settingsen.

Access Point In use = NetCom MMS TCPIP

Mulimedia Reception = Always on

On receiving msg = Ret immediatly

Allow anon message = yes

Receive Adverts = yes

Receive Report = no

Deny Report sending = no

Message Valiidity `= MAX

Image Size = large

Default Speaker = loadspeaker

 

Det er det som står hos meg også. Men hva står det på de avanserte innstillingene dine da?

 

Prøve å resette telefonen. En her på forumet hadde problemer med MMS også, men han hadde Telenor. Men når han fikk resettet telefonen til fabrikk innstillingene så funket det for han. Kanskje det virker for deg også?

Se posten min over for å se åssen man resetter/formaterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...