Gå til innhold

Plutselig økt strømforbruk iPhone


Anbefalte innlegg

Har en iPhone 5 S, ett drøyt år gammel, fungerte helt fint. Var både rask og hadde anstendig levetid på fulladet batteri.

This is what happened: 
Uten noen forvarsel ble batteriet så dårlig at det gikk fra 100% til tomt på ca 6 timer (uten bruk, i flightmode, med alle vinduer lukket). Ladet ikke dersom f.eks spotify gikk samtidig som man forsøkte å lade.
Kontaktet apple support. Masse hurra-meg-rundt og rebooting/tømming av telefonen uten resultater. Fikk tilslutt registrert på serienummeret at den skulle få gratis service eller batteriskift til tross for expired warranty. 
Det gikk 5 uker før jeg kom meg til premium reseller'en fordi de måtte ha timebestilling for reparasjoner. Da fant de ikke noe på serienummeret, og batteriet fikk dessuten for gode resultater på ytelsestestene deres. Måtte reise "tomhendt" hjem. Batteriet hadde imidlertid "kommet seg" litt siden det plutselig "kræsja", og varer nå en hel arbeidsdag hvis jeg er veldig forsiktig med bruken.



Kan det være at det ikke er selve batteriet der er noe galt med, men at det har skjedd en feil med hovedkortet/en-eller-annen-komponent --> økt strømforbruk?
Det hører nemlig med til historien at jeg bor i Florida, og at det til tider blir djævelsk varmt der mobilen befinner seg. Det har skjedd i hvert fall en gang at den har blitt overopphetet.

Noen som har ideer eller tilsvarende erfaringer?
Diskusjonen apple/android kan man ta et annet sted, så spar deg bryet med å skrive den "drit i iPhone, kjøp android"-posten :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...