Gå til innhold

Isopropanol a la Zalo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Komponenter i PC'n blir etterhvert ganske støvete, f.eks PCI kort - kan man "vaske" disse i isopropanol (ikke dyppe i isopropanolen, men f.eks at man tørker av med en fille dynket i isopropanol) uten at kortene tar noe skade av dette?

Eventuellt forslag på andre rensemidler man kan bruke for å få innmaten til PC'n til å skinne og glitre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Komponenter i PC'n blir etterhvert ganske støvete, f.eks PCI kort - kan man "vaske" disse i isopropanol (ikke dyppe i isopropanolen, men f.eks at man tørker av med en fille dynket i isopropanol) uten at kortene tar noe skade av dette?

Ja. Og med godt resultat.

Eventuellt forslag på andre rensemidler man kan bruke for å få innmaten til PC'n til å skinne og glitre?

Tja..det meste fungerer. Selv synes jeg spylervæske lukter godt :roll: , men isopropanol renser bedre.

Skrevet

Har du tilgang til en kompressor, kan du rengjøre maskinen med luft. Bare pass på å ikke ha for høyt trykk, og ikke føl deg alt for fristet til å få viftene til å spinne *veldig* fort rundt, en av mine tok skade av det ;)

Jeg synes det er best å blåse ut alt støv før man begynner med andre rensemidler, men det er klart at man ikke får bort alt ved hjelp av luft, spesielt i små hjørner og kroker på diverse komponenter kan det være vanskelig..

Personlig har jeg aldri hatt behov for større rengjøring (utover luft) enn innvendig *vask* av en diskettstasjon, men det er jo smak og behag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...