MantaRay Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Komponenter i PC'n blir etterhvert ganske støvete, f.eks PCI kort - kan man "vaske" disse i isopropanol (ikke dyppe i isopropanolen, men f.eks at man tørker av med en fille dynket i isopropanol) uten at kortene tar noe skade av dette? Eventuellt forslag på andre rensemidler man kan bruke for å få innmaten til PC'n til å skinne og glitre?
blacktower Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Komponenter i PC'n blir etterhvert ganske støvete, f.eks PCI kort - kan man "vaske" disse i isopropanol (ikke dyppe i isopropanolen, men f.eks at man tørker av med en fille dynket i isopropanol) uten at kortene tar noe skade av dette? Ja. Og med godt resultat. Eventuellt forslag på andre rensemidler man kan bruke for å få innmaten til PC'n til å skinne og glitre? Tja..det meste fungerer. Selv synes jeg spylervæske lukter godt , men isopropanol renser bedre.
Spragleknas Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Elektrorens fra Biltema (isopropanol+drivgass bare) Bruker det på CPU
MemorX Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Har du tilgang til en kompressor, kan du rengjøre maskinen med luft. Bare pass på å ikke ha for høyt trykk, og ikke føl deg alt for fristet til å få viftene til å spinne *veldig* fort rundt, en av mine tok skade av det Jeg synes det er best å blåse ut alt støv før man begynner med andre rensemidler, men det er klart at man ikke får bort alt ved hjelp av luft, spesielt i små hjørner og kroker på diverse komponenter kan det være vanskelig.. Personlig har jeg aldri hatt behov for større rengjøring (utover luft) enn innvendig *vask* av en diskettstasjon, men det er jo smak og behag.
Admin'c Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 kjøp en boks luft på clas ohlson eller biltema (eller et lignende sted)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå