Gå til innhold

KOMMENTAR: Resirkulerte lydeffekter kan ødelegge selv de beste spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker at jeg ikke har lagt merke til noe som helst av det du skriver om. Merker også at jeg finner meg selv tenke: For å vite dette må du være sjukt lydnerd!

 

Men for all del, alle har sine interesser, og det var fascinerende lesing om en verden jeg ikke har tenkt noe særlig over! For min del plager det meg mest når jeg hører den samme dialogen bli gjenbrukt ulike steder i verden. Det syntes jeg gjennomgående er den svakeste siden i lydbildet til spill generelt..

Skjønner godt hva du mener; tror ofte at det er tilfeldigheter som gjør at man begynner å henge seg opp i slike ting. I mitt tilfelle var det som sagt den tabben å bruke denne latter-lyden på kritiske feilmeldinger i Windows. Det skortet ikke akkurat på dem, for å si det forsiktig.

 

På den andre siden: jeg har aldri tenkt noe særlig over gjenbruk av hele dialoger. Det kan jo være helt krise for spillopplevelsen hvis man først legger merke til det.

Lenke til kommentar

Øh... det er jo ikke selve lyset eller laser/plasmaen i Star Wars som lager lyd, men apparatene de kommer ut av :p

 

Og det er vel logisk nok at et elektromagnetisk apparat som bygger opp en ladning og aksellerer plasma eller skyter lys lager en god del bråk i oppladning/utlading/kjøling osv. ;)

 

Sånn... all is right with the world again :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...