Gå til innhold

[Løst] Befalskole og helsekrav


kalle101

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

 

 

Er til våren ferdig på Politihøgskolen i Bodø.

 

Kunne tenke meg befalskole etterpå. Fordi jeg vil ha mere skolegang og flere muligheter.

 

 

 

Jeg var på FOS for snart seks år siden. Da kom jeg ikke inn.

 

 

 

For å unngå førstegangstjeneste tok jeg litt hardt i hos legen, noe som gjorde at det psykiske på helseprofilen min gikk fra 9 til 7. Alt i legeerklæringen fra 2010 var bullshit for å slippe fgt. (Ja, det var dumt og lyve, men var 19 år og dum.)

 

 

 

Nå er jeg sykt gira på forsvaret og befalskole etter politihøgskolen! Men er usikker på om 7 på psykisk helse holder til det? Det oppfyller jo minstekravet til å tjenestegjøre hvert fall, men for BS?

 

 

7 er ett absolutt minstekrav på psykisk helse, altså, du kan komme inn i BS så vidt jeg vet, men, noen med 9 vil jo antagelig stille mye sterkere enn det. Fysikk kan trenes opp lett, psyken er værre, så vil tro de heller tar inn noen dårligere trent enn deg om de har bedre score på det psykiske.

 

Du kan jo ta kontakt med de og høre hva som skal til for å øke den, for scoren kan ødelegge en del.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du kommer ikke inn på BS fordi du har en dårlig psykisk helseprofil, men PHS står klar med åpne armer - bare et lite tankekors.

 

Edit: Men for å gi deg et svar, jeg vil tro du stiller sterkere på BS opptak ved å ha fullført PHS. Evt. kan du kvalifisere til KS Kval. Kurs med en Bachelor

Endret av H?rselsvern
Lenke til kommentar

Du kommer ikke inn på BS fordi du har en dårlig psykisk helseprofil, men PHS står klar med åpne armer - bare et lite tankekors.

 

Edit: Men for å gi deg et svar, jeg vil tro du stiller sterkere på BS opptak ved å ha fullført PHS. Evt. kan du kvalifisere til KS Kval. Kurs med en Bachelor

Løst :)

Endret av kalle101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...