Gå til innhold

Philips evt AOC dugandes skjermer?


Chivas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på utkikk etter 27" 1440p skjerm og har forsøkt en stund uten hell på Finn eller vente på veldig godt tilbud fra butikk.

 

Litt lei av å drøye og tenkte jeg skulle sjekke ut de litt billigere variantene fra butikk og ser at Philips og AOC er gjengangere blant de rimeligste.

 

Er det noe å si generelt om de?

 

Eksempler:

https://prisguiden.no/kategorier/skjermer?f[70][]=27&f[70][]=27&f[85][]=2560%20x%201440&s=price%20asc

 

Jeg gamet endel tidligere, men det skjer så og si aldri lenger. Hovedfokuset mitt er å få bedre plass til flere vinduer på skjermen - og selvfølgelig ønsker jeg jo best mulig kvalitet for pengene :-)

 

Noen synspunkter?

 

På forhånd takk for alle svar!

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det viktigste er vel skjermen holder 2-3 år etter det regn med å skifte den ut.

Vet AOC får en del pepper av enkelte, jeg har en eldre full HD skjerm som virker greit etter 1-2 år. Men vil ikke si jeg har mye erfaringer her.

 

Velg heller å handle hos seriøs butikk f.eks komplett,elkjøp\lefdal eller digitalimpuls eller en som er lett å ta reklamasjoner som antakelig ikke går konkurs etter noen år.

 

Personlig hadde jeg heller ventet på 4k skjermer, da jeg mener 1600p er litt utdatert selv i dag, har du full HD i dag så ville jeg ventet litt lengere selv om er usikker på 120 hz paneler på 4k kommer før OLED. Eller om man må vente lengere en det.

Lenke til kommentar

Vel, min trofaste 24' HD Dell har jeg hatt knirkefritt nå i rundt 10 år, så levetiden på skjermer hos meg er nok lengre enn 2-3 år ;)

 

Har kikket litt mer, og ser at jeg bør gå for en IPS skjerm. Sikler nå litt på Asus PB278QR. Det må da væra dugandes nok (?) tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Hvis målet er flere vinduer på en skjerm, kan jo dette være noe:

 

https://www.komplett.no/category/10392/skjermer?sort=Price%3AASCENDING&cnet-A00140-queryfacet=%5B27%20TO%2029.9%5D&cnet-A00140-queryfacet=%5B30%20TO%2090%5D&cnet=Standardoppl%C3%B8sning_A00149%20%20%C2%A72560%20x%201080&cnet=Standardoppl%C3%B8sning_A00149%20%20%C2%A73440%20x%201440

 

Riktignok 21:9 format, men bedre egnet til å spre flere vinduer på en skjerm.

mange å velge i.......

Endret av Tangent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...