Gå til innhold

Belysning av/på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge mitt opprinnelige behov var å ta av/på lyset uten å gå ut av sofaen så skal jeg klare å trykke en ekstra gang på fjernkontrollen om den ikke reagerer på kommandoen :)

 

Da blir det nok å levere inn Hue å heller teste MiLight/Easybulb/LimitlessLED. Virker å være samme sak alle de merkene.

 

Er det ikke godt nok for stuen så er jeg helt sikker på at det faller i smak på soverommet til de yngre her i huset :)

 

Hvor kjøpte du fra Evelen?

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Ser at det går kun 4 pærer for hver wifi enhet.

 

Ser frem til tilbakemelding når du får testet de.

 

Nå kjenner jeg ikke til Domoticz, men antar det er programvare for å styre det?

 

Vil jeg uten å betale like mye som for Hue kunne styre milight med scener osv, eller er det jeg trenger i tillegg til milight dyrt å kjøpe inn for å bruke Domoticz  som du nevner?

Vistnok ikke 4 pærer per enhet, men 4 "grupper".

Man kan altså ha 1 eller flere pærer i en gruppe.

Har man f.eks to pærer i stua kan man legge til begge i samme gruppe, når dem er i samme gruppe styres dem likt, dvs at dem oppfører seg som et speilbilde av hverandre (når den ene er på er den andre på, når den ene er grønn er den andre grønn).

Det har vel både fordeler og ulemper.

Jeg tenker kjøre de to lampene i stuen i en gruppe, og de to på soverommet i en gruppe (de to på soverommet er i samme lampe, den har to lyspærer).

Da har jeg brukt 4 pærer i to grupper. så har jeg 2 grupper ledige. Men er vel ikke værre en å kjøpe flere wifi bokser om det skulle være nødvendig. (ser forøvrig du har fått svar på dette allerde)

 

Domoticz har innebygget støtte for dette, https://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED

 

Domoticz er open source, så gratis, kan installeres på noe så enkelt som en Raspberry Pi.

 

 

 

 

En annen bakdel er at kommunikasjonen er 1-veis, så du har ingen mulighet til å vite med sikkerhet at det har fungert, på samme måte som med Nexa. Usikker på om Hue også er sånn.

Helt klart, men når det gjelder lamper ser jeg ikke på det som noen krise. er verre om kupévarmeren til bilen ikke har slått seg på (dårlige minner fra nexa :p) Lys er jo noe man alltid har på nettopp for å se det i virkeligheten, derfor tenker jeg det er greit. Om det ikke er ustabilt da.

kan jo også scripte slik at man dupliserer kommandoene, bare sånn i tilfelle ;)

 

Hvor kjøpte du fra Evelen?

Bridge: http://www.ebay.com/itm/321894316202 (mottatt)

Pærer: http://www.ebay.com/itm/351395919305 (ikke mottatt enda)

Lenke til kommentar

De ligger vel i tollen og venter tenker jeg.

 

Har sett en del på ebay etter pærer og det andre som trengs, men ikke godt å si hva som er originale pærer og hva som er dårlige kopier. Ikke skriver de noe om hvilken utgave det er av bridge de selger heller.

 

Var innom Clas ohlson i dag, der hadde de en serie som het Jedi iDual med fjernkontroll.

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Ja var lite info.

 

Slik jeg forstod det så må alle pærer kobles til samme fjernkontroll, eller så må en ha flere fjernkontroller for å ha ulik styring på pærene. Testet i butikk, og da var det ofte bare en av pærene som reagerte på kommandoen fra fjernkontrollen.

 

Jeg vil jo ha todelt styring i stuen, og da måtte jeg hatt to fjernkontroller. Milight som jeg nå vurderer lar meg jo gjøre dette fra samme fjernkontroll.

 

Leverte inn startpakken med Hue i dag, og fikk da spørsmål om hvorfor. Sa at jeg synes det var for dyrt, og de var da villig til å gi meg startpakken for 850. Ikke gale pris det, men det er jo fortsatt veldig dyrt når en vil utvide + en må ha overgang for E14. 

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Da er både fjernkontroll, wifi-modul og pærer kommet. Gikk faktisk raskere enn jeg hadde trodd å få det levert, så bare å komme seg på posten i dag å hente pakkene nå.

 

Bestilt 19 Januar og levert 1 Februar. Forventet levering var jo 14-34 dager, så må si meg fornøyd.

 

Blir spennende å teste, se hvordan det virker og om flere blir kjøpt inn eller om det passer best som leketøy på barnerommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...