Gå til innhold

TEST: Årets kameraer 2015


Anbefalte innlegg

 

Det første jeg sa når noen dro fram en E-M5 for første gang i min fotoklubb var: Kult!, får jeg prøve? Så sto flere i kø for å prøve. Sånn er det med omtrent alt som dras frem. Det skal kikkes i søkere, kjennes på vekt, ergonomi, materialvalg, spesielle egenskaper sjekkes ut osv.

Kan ikke huske å ha fått en eneste nedsettende kommentar om min Pentax Q heller, men mange spørsmål om hvordan den er i bruk, styrker, svakheter etc.

Hadde det vært en sånn fotoklubb i nabolaget hadde jeg helt klart vært medlem der.

 

Den lokale her i fjorden var ute mindre enn 5 ganger i fjor og tok bilder, resten blir tilbrakt i ett leid møterom hvor de drikker kaffe.

 

 

 

Det hørtes dessverre så altfor kjent ut.......

 

Her har de helt sluttet å dra på fototurer fordi oppslutningen på turene var nesten helt fraværende, så da blir det kun mnd møter med kjedelige konkuranser hvor medlemmene stemmer på bilder som de kjenner igjen stilen til fotografen på, så det er omtrentlig et gitt resultat før avstemningen starter.

Ser ut til at loddsalg, kaffe og boller er høydepunktet for styret og enkelte medlemmer.

 

Skulle gjerne ha vært medlem av en fotoklubb som var aktiv, og gjorde noe mer interessant enn hva den her gjør.

Men de sier de må tenke på alle (hvilket jeg også forstår, men det gjør de jo ikke), og vil dermed ikke forandre på noe, så da er de nå et medlem mindre i den lokale klubben her i byen......

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...