Gå til innhold

Har du ventet lenge på NGT?


Anbefalte innlegg

Telenor eier jo hver eneste sentral rundt om i landet, så hvis det blir forsinkelser hos andre selskaper pga av dette er det kanskje ikke så rart.

 

Men Telenors egne kunder har det bra, jeg bestilte ADSL og 2 uker senere var modem og nett oppe og gikk. Telenor er hyperstabilt men desverre dyrere enn endel andre leverandører.

 

Men linja detter ned hver natt til torsdag, noen som vet hva dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at nextgentel sliter med kundeservice(been there done that) er jo litt forstålig.. men bare dumt.. de forventet vel ikke å bli så store, og når de har fått avtaler med Statoil etc blir det for mye, selv synes jeg det har blitt bedre med tiden og mer stabil linje(bor i oppegård) har hverken catch bluecom eller telenor..

Lenke til kommentar

Så dere tror dere har opplevd tvilsom kundeservice ja...

 

Jeg hadde samme problemet som endel andre her har rapportert, nemlig at msn messenger får ruteren til å konke.

Jeg sendte en mail til kundeservice som sa det var fordi jeg hadde den nyeste firmwaren installert, og at den var "bugged" eller.no. De skulle derfor nedgradere firmwaren min i løpet av et par dager, og da ville alt være fryden og gammen.

 

Etter et par dager gikk jeg opp til pc'en hvor begge lampene på min netopia ruter lyste så uskyldig grønt. Eneste problemet var at jeg ikke var å internett.

Den dagen tok de ikke telefonen på NGT så jeg prøvde igjen neste dag;

 

Meg: Hei du, når har det skjedd noe rart her.

NGT: Jaha, hva mener du?

Meg: Begge lampene lyser på ruteren, men jeg har ikke kontakt med nettet.

NGT: ja... har du vært inne å fikla på ruteren din eller? Jeg ser at oppsettet på den er helt tullete.

Meg: Ehh.. nei.

 

Etter endel om og men måtte jeg via telnet manualt sette alle innstillinger tilbake til default, aktivere modemet på nytt, og jeg var på nett igjen. Men at support folka på ngt faktisk skulle gå inn og ødelegge ruter oppsettet mitt kom som en liten overraskelse på meg. Og msn messenger får fremdeles ruteren til å konke.

Lenke til kommentar
At det er Telenor som drøyer er bare bull. Var montør hos meg for over en uke siden, men jeg har fortsatt ikke sett noe til routeren.

 

Hva slags påstand er dette? Virker som om du baserer det på den ene erfaringen du har hatt. Litt irriterende at folk ikke klarer å være saklige.

 

Dette er basert på bestillingen jeg har inne nå samt min forrige bestilling. Har også et par kamerater som har opplevd det samme. Linjen er stort sett på plass før NGT får ut fingeren. Ringer en kundeservice møter en kun inkompetent personale som sjelden kan svare på de spørsmål en har. NGT har uten tvil bra linjer, men før alt er på plass eller hvis det skulle være trøbbel når linje er oppe og går, er NGT håpløse.

Lenke til kommentar

Bestilte NGT 1Mbit for 2 og en halv måned siden. 2 måneder etter vi hadde forhåndsbetalt hadde det fortsatt ikke skjedd noe (pappa begynte og lure på om de hadde snyltet han for 10 000 kr) Etter et brev til support og et brev til Administrerende direktør (fra Advokaten vår) hadde vi linja og routeren i løpet av 48 timer + et halvt år gratis 2mbit linje....

Lenke til kommentar
Dette er basert på bestillingen jeg har inne nå samt min  forrige bestilling. Har også et par kamerater som har opplevd det samme. Linjen er stort sett på plass før NGT får ut fingeren. Ringer en kundeservice møter en kun inkompetent personale som sjelden kan svare på de spørsmål en har. NGT har uten tvil bra linjer, men før alt er på plass eller hvis det skulle være trøbbel når linje er oppe og går, er NGT håpløse.

Har ikke tall på hvor mange jeg har hjulpet med bredbånd og valg av leverandør og, som nevnt tidligere, det virker ikke som om noen er bedre enn den andre på mange av disse punktene. Det er heller ikke så rart at enkelte er veldig skuffet når leverandørene har tusenvis av kunder hver.

 

Det jeg reagerte på var at du skrev "At det er Telenor som drøyer er bare bull." - Bare fordi du og et par av kompisene dine det opplever annerledes så betyr det ikke at det ikke er tilfelle andre ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har selv opplevd at NGT sin kundeservice ikke er spesielt bra. Det beste er å ringe tidlig på morningen, da er det mindre ventetid.

 

Jeg har en 2mbit linje. De siste ukene har det vært problemer med dårlig "ping" i spill, noe som fører til irriterende "lagging". Noen som har samme problem eller vet hva det kommer av. Er ganske sikker på at problemet ikke er hjemme hos meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
NGT suger noe aldeles vanvittig på enkelte punkter. De som gidder kan lese min artikkel her: http://www.dwpg.com/content.php?contid=24&artid=225

 

Garantert andre som har opplevd noe av det samme som jeg har...

:shocking:

På tide NGT skjerper seg. Og en time i venting på support er ikke akseptabelt(skal egentlig aldri ringe de hvis nettet er oppe og de kan fakturere normalt). Etter at Lindorff tok over for faktureringen for NGT har det blitt mye dritt der.

 

 

Tenk heller på noen andre alternativer enn NGT. Hadde NGT selv hjemme og byttet meg vekk derfra. Resultatet er bedre ping og 400kr spart hver mnd.

 

NGT suck my................

Lenke til kommentar
Det jeg reagerte på var at du skrev "At det er Telenor som drøyer er bare bull." - Bare fordi du og et par av kompisene dine det opplever annerledes så betyr det ikke at det ikke er tilfelle andre ganger.

Kanskje jeg utrykte meg litt feil - kan vel ha delvis sammenheng med at jeg er rimelig oppgitt akkurat nå :)

Er fullstendig klar over at det ikke bare er NGT som bruker lang tid, men det er supporten her som er tragisk. Er sikkert folk som får linje enten før eller til fastsatt leveringsdato. Men jeg syntes også det er feil å si at det er Telenor som drøyer, for de er nok ikke noe tregere enn det NGT eller andre leverandører er.

 

I dag blir det nok en telefon til support igjen. Har fortsatt ikke fått routeren min :roll:

 

--

Tommy

Lenke til kommentar
Kanskje jeg utrykte meg litt feil - kan vel ha delvis sammenheng med at jeg er rimelig oppgitt akkurat nå :)

Er fullstendig klar over at det ikke bare er NGT som bruker lang tid, men det er supporten her som er tragisk.

 

I dag blir det nok en telefon til support igjen. Har fortsatt ikke fått routeren min  :roll:

OK. :)

 

Som noen andre også har nevnt så lønner det seg å ringe litt tidlig på dagen. De to-tre gangene jeg har ringt NGT-support så har det vært før lunsj, og da har jeg fått svar på under 5 minutter. Hvilket er akseptabelt IMO.

 

--

 

Når det gjelder å sende mail (husker ikke hvem som nevnte det), og dette gjelder jo nær sagt de fleste firma, så må man belage seg på å vente lenge på svar. Så jeg ville ikke basert meg på det uansett hvem jeg skal ta kontakt med i slike sammenhenger.

Lenke til kommentar

Da vi bestilte NGT's Charlie-linje, fikk vi ett brev ca. ei uke etter bestillingen der det sto det ville ta 3-5 uker før alt var i orden. Etter 6 uker, mange timer venting på support telefonen og mange stygge ord fikk vi endelig NetOpia routern i posten pluss noen kabler. Da alt var koblet opp og vi gledet oss som på julaften ville ikke DSL-Sync lampa lyse. Av tidligere erfaringer visste jeg at alt var koblet opp rett. Så dagen derpå tok vi en telefon til NGTs support telefon. Og etter 45 minutter med svenske slagere og nok en runde med mange stygge ord fikk vi endelig svar. Etter 10 minutter med tasting i den andre enden av telefonrøret fant dama ut at det "ikke var koblet til på sentralen" - som hun sa og "at de skulle ringe så fort det var koblet til". 2 uker og nøyaktig 4 dager senere fikk vi beskjed om at det nå var i orden. Dette er rett og slett bedritent av NGT og jeg håper for deres skyld at de:

1. Skaffer seg flere ansatte som kan ta i mot svar på supporttelefonen.

2. Endrer fra svenske slagere til noe annet. Samme hva, bare ikke svensk musikk!

3. Tar bestillinger litt mer seriøst, jeg lurer hvor mange som har droppet ngt pga dette.

4. Å endre design på den "nye, flotte" siden sin hadde kanskje ikke skadet, selv om det ikke har noe med selve bestillingen å gjøre.

 

Men en ting er positivt, etter alt er satt opp og fikset har vi ikke hatt noen problemer ;)

Lenke til kommentar
Da vi bestilte NGT's Charlie-linje, fikk vi ett brev ca. ei uke etter bestillingen der det sto det ville ta 3-5 uker før alt var i orden. Etter 6 uker, mange timer venting på support telefonen og mange stygge ord fikk vi endelig NetOpia routern i posten pluss noen kabler. Da alt var koblet opp og vi gledet oss som på julaften ville ikke DSL-Sync lampa lyse. Av tidligere erfaringer visste jeg at alt var koblet opp rett. Så dagen derpå tok vi en telefon til NGTs support telefon. Og etter 45 minutter med svenske slagere og nok en runde med mange stygge ord fikk vi endelig svar. Etter 10 minutter med tasting i den andre enden av telefonrøret fant dama ut at det "ikke var koblet til på sentralen" - som hun sa og "at de skulle ringe så fort det var koblet til". 2 uker og nøyaktig 4 dager senere fikk vi beskjed om at det nå var i orden. Dette er rett og slett bedritent av NGT og jeg håper for deres skyld at de:

1. Skaffer seg flere ansatte som kan ta i mot svar på supporttelefonen.

2. Endrer fra svenske slagere til noe annet. Samme hva, bare ikke svensk musikk!

3. Tar bestillinger litt mer seriøst, jeg lurer hvor mange som har droppet ngt pga dette.

4. Å endre design på den "nye, flotte" siden sin hadde kanskje ikke skadet, selv om det ikke har noe med selve bestillingen å gjøre.

 

Men en ting er positivt, etter alt er satt opp og fikset har vi ikke hatt noen problemer ;)

Så veldig mye kortere responstid på telefon kan man (som jeg har skrevet flere ganger tidligere) nesten ikke forvente når man har en såpass lav abbonementsavgift. Det er penger det handler om. Så fort du rapporterer til NGT om at linjen din ikke fungerer så sender de hendvendelsen videre til de rette personene, altså montørselskapet. Det er nok der mesteparten av forsinkelsen har havnet.

Hva mener du med at bestillingene ikke tas seriøst? Det er jo et mer eller mindre automatisk system som føre bestillingen din gjennom. Er jo ikke slik at NGT vurderer om man skal gidde å levere xDSL til kunden som har bestilt eller ikke. Dette går mer eller mindre automatisk.

 

Og ngt.no er fin den :D Heia Frontpage!

Svensk musikk er også bra. Var vel kanskje Bo Kaspers du hørte. Glimrende de.

Lenke til kommentar
Hva om man monterer selv ? Da er det vel ikke montørfirmaet ? Trokke det er penger det handler om for montørene, 800,- spenn for en jobb som tar 20minutter ++ for ekstra utstyr. Men men, det er no i huset nå, og nei, svensk musikk ekke bra! :p

Monterer det selv? Påstår du at du selv har vært i sentralen 'din' og koblet deg til linjekortet?

Lenke til kommentar
Hva om man monterer selv ? Da er det vel ikke montørfirmaet ? Trokke det er penger det handler om for montørene, 800,- spenn for en jobb som tar 20minutter ++ for ekstra utstyr. Men men, det er no i huset nå, og nei, svensk musikk ekke bra! :p

Monterer det selv? Påstår du at du selv har vært i sentralen 'din' og koblet deg til linjekortet?

Det om at det handlet om penger var henvist til din klage på lang ventetid på telefonsupport

Lenke til kommentar
Jeg mente montør som monterte routern og koblet til på maskina, ikke på selve sentralen, det kan jo selvfølgelig ikke jeg gjøre.

 

Det med pengene, jeg skulle kanskje sagt det, men de sendte regninger når vi ikke engang hadde fått det vi bestilte, men det ble det ordnings i.

Glimrende. Du meldte fra om problemet, og problemet ble løst. Ingenting er jo bedre enn det.

 

Problemet lå jo i sentralen, og ikke hjemme hos deg. Altså, en montør måtte i sentralen og koble deg opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...