Gå til innhold

Gaming pc ca 8K


Anbefalte innlegg

Har nå snurra rundt på forumet i noen timer og funnet mye rart. Min 17 år gamle niese er nå lei av og spille på sin gamle slitne laptop og vil oppgradere til stasjonær. Blir en del NFS (Nyeste) og en del SC2 og lignende spill, men ingen krav til høyeste grafikk innstillinger.

 

Har satt opp et litt justert oppsett av agentspoon sitt, trenger ikke skjerm/mus/keyboard.

 

Noen ideer/forslag/endringer?

 

https://prisguiden.no/liste/158056 +

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/oppgraderingspakker/asus-gtx9602gb500wwristset/215417.11083/

 

Da har liste blitt oppdatert, men fjernet et par ting og lagt til en liten pakke fra Netonnet. Fri frakt derifra så at det blir fra 2 steder har ikke så mye og si :)

Endret av ProZac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville prøvd og skvist inn en i5 og evt droppa ssd i flrste omgang. 960 har for liten båndbredde til 4gb så enten 2gb versionen eller bytt til r9 380 som skal yte litt bedre all over.

Takker for tilabkemld. Ville du da anbefalt f.eks i5 6400 (kommer ikke til og clocke) og nedgradere til 960 2GB? Vil dette kunne dra f.eks SC2 med medium+ inst i 1080p?

Lenke til kommentar

Forslag fra dustin:

post-369543-0-69311300-1452032382_thumb.jpeg

Hvis sc2 er starcraft2 så vil denne pcen dra det helt fin og litt til :) den vil også dra nfs 2015 osvosv. Vil dra de fleste dagens spill :). Valgte med hensyn fleste varer på lager så man kan bestille ganske snart hvis d var hensikten :).

 

Ja personlig menere jeg 2gb holder i massevis for 960 med 128bit minne-bånd:) hvis d ikke har planer om noe høyere enn 1080p vil den funke helt fint :)

Lenke til kommentar

Har da endret litt på oppsettet og oppdatert første post med linker etc. Har dessverre hatt for mye problemer de siste årene med AMD GPU at dette blir ikke valgt, om det er litt bedre ytelse med 380 etc så vil det neppe merkes noe særlig (håper jeg :wee:  )

Noen ideer? :xmas:

 

Går for 1151 da mtp videre oppgraderinger dersom hun plutselig blir bitt av basillen og skal game skikkelig :grin2:

Lenke til kommentar

Har da endret litt på oppsettet og oppdatert første post med linker etc. Har dessverre hatt for mye problemer de siste årene med AMD GPU at dette blir ikke valgt, om det er litt bedre ytelse med 380 etc så vil det neppe merkes noe særlig (håper jeg :wee:  )

 

Noen ideer? :xmas:

 

Går for 1151 da mtp videre oppgraderinger dersom hun plutselig blir bitt av basillen og skal game skikkelig :grin2:

Tåpelig og inkompetent argumentasjon, Det er ingen grunn til å gå for Skylake hvis du ikke samtidig går for DDR4. 

Lenke til kommentar

 

Har da endret litt på oppsettet og oppdatert første post med linker etc. Har dessverre hatt for mye problemer de siste årene med AMD GPU at dette blir ikke valgt, om det er litt bedre ytelse med 380 etc så vil det neppe merkes noe særlig (håper jeg :wee:  )

 

Noen ideer? :xmas:

 

Går for 1151 da mtp videre oppgraderinger dersom hun plutselig blir bitt av basillen og skal game skikkelig :grin2:

Tåpelig og inkompetent argumentasjon, Det er ingen grunn til å gå for Skylake hvis du ikke samtidig går for DDR4. 

 

Hva var tåpelig og inkompetent der? Lavt budsjett så velger DDR3 i dag men har mobo som støtter DDR4 dersom dette trengs senere. I stedet for og velge litt andre komponenter og da måtte bytte både mobo, cpu og ram ved neste oppgradering?!?

Lenke til kommentar

 

 

Har da endret litt på oppsettet og oppdatert første post med linker etc. Har dessverre hatt for mye problemer de siste årene med AMD GPU at dette blir ikke valgt, om det er litt bedre ytelse med 380 etc så vil det neppe merkes noe særlig (håper jeg :wee:  )

 

Noen ideer? :xmas:

 

Går for 1151 da mtp videre oppgraderinger dersom hun plutselig blir bitt av basillen og skal game skikkelig :grin2:

Tåpelig og inkompetent argumentasjon, Det er ingen grunn til å gå for Skylake hvis du ikke samtidig går for DDR4. 

 

Hva var tåpelig og inkompetent der? Lavt budsjett så velger DDR3 i dag men har mobo som støtter DDR4 dersom dette trengs senere. I stedet for og velge litt andre komponenter og da måtte bytte både mobo, cpu og ram ved neste oppgradering?!?

 

 

16GB med ddr4 koster ca 900 kr, så hvorfor gå for ddr3 som blir søppel neste år? Ingen gidder å kjøpe ddr3 brukt neste år engang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...