Gå til innhold

g sync hype or not?


/-eple-\

Anbefalte innlegg

har en post allerede men kun for g sync. vil gjerne høre folks meninger. usikker på om jeg skal skjøpe en bra ips med 1440p eller acer ips med g sync og 1440p. det er jo ganske heftig prisforskjell fra en 60 hz skjerm. det blir litt fps, racing, spiller generelt sett ganske mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G-sync ER alpha og omega for å si det mildt.

 

Hadde en stund Acer 27s 4k ips og hæ¤%/""! hvor ille den var til spilling. 

 

Har nå hatt 3 stk Asus Swift og har nå Acer X34 G-sync og Asus 27aq 4k g-sync. Spilling på begge skjermer er veldig digg. Uten g-sync er helt elendig. Iallefall om man ikkje har så mye krutt under panseret. 3440 Uwide og 4k skjermer er et must med g-sync om man har nvidiaskjermkort. Ved spilling så er det søppel VS digg. Ja det er så stor forskjell ;)

 

Eksempel da jeg testet Fallout 4 med bare ett Titan X overklokket. Uten g-sync, lagg og evig tearing/riving i bildet. 45-60fps. Satt på g-sync, og spillet føltes ut som om jeg hadde 60fps hele tiden. Meget smooth.

 

Prisforskjellen ER stor uheldigvis, men det er faktisk ikkje vits å teste uten g-sync, siden g-sync redder dagen. 

 

 

Det ligger en brukt Acer 27s 4k IPS på elkjøp her i Molde  :whistle:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

bestilte bare den her jeg https://www.komplett.no/product/836743 ips og g-sync drool.. gleder meg til og se hvor heftig det blir, har en 5+ år gammel benq tn skjerm som var rimelig billig med litt flicker så det er jo HEFTIG oppgradering mildt sagt.  merkelig nokk så er den ute av komplett den skjermen jeg bestilte så fikk nokk den siste. tror blir for heftig med 4k for min pc anyway enda med et 980ti. ossen downscaler en 4k skjerm av den typen til 1440p? blir d like heftig?

Endret av bugdrop
Lenke til kommentar

hm. gadd ikke vente så stakk på expert of fikk en acer predator xb1 til 8k. må si jeg er rimlelig imponert over bildekvalitet og hvor smooth bilde er. men hva skjer hvis jeg har fps over 144? ser i cs go så har jeg 2-300 fps, virker smooth anyway men har hørt at input lag øker? ellers så andre spill jeg spiller må jeg skru av litt aa for og få litt bedre framrate så det er vel greit. virker som større forskjell i spill med bra textures, spesielt cs go så ut som fikk en større boost en f.eks da:i, men det så rimelig heftig ut det også. føler det var rett med 1440p siden jeg må somregel redusere aa for og få opp framerate. på high end titler. og crysis knuser fremdeles pcen min på max...... i den her oppløsninga.

Endret av bugdrop
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Swift i en måneds tid nå, men har faktisk ikke testet ut G-Sync enda. Spiller mest CS så den økte input lagen vil jeg ikke ha. Men spiller litt Star Wars BF, Rainbow Six Siege og BF4 så på disse spillene i 1440p på 1stk overklokket 980 vil nok sikkert G-Sync ha noe for seg vil jeg tro. Er bare det å huske på å gå inn i nvidia control panel å skru det på :p

 

Er det forresten noen mulighet ha G-Sync av som standard, men kun aktivert for noen utvalgte spill?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Swift i en måneds tid nå, men har faktisk ikke testet ut G-Sync enda. Spiller mest CS så den økte input lagen vil jeg ikke ha. Men spiller litt Star Wars BF, Rainbow Six Siege og BF4 så på disse spillene i 1440p på 1stk overklokket 980 vil nok sikkert G-Sync ha noe for seg vil jeg tro. Er bare det å huske på å gå inn i nvidia control panel å skru det på :p

 

Er det forresten noen mulighet ha G-Sync av som standard, men kun aktivert for noen utvalgte spill?

Ja, det er mulig. 

Jeg har det aktivert som standard utenom på csgo f.eks.

 

Kontrollpanel > 3D-innstillinger > Programinnstilling > Csgo > Vertikal synkr > Av

Da vil den slå av g-sync når du kommer over 144fps (under det er det jo bare bra og ha det på, samme input lag da, men mindre tearing). 

Husk å skru på g-sync også da :p

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt Swift i en måneds tid nå, men har faktisk ikke testet ut G-Sync enda. Spiller mest CS så den økte input lagen vil jeg ikke ha. Men spiller litt Star Wars BF, Rainbow Six Siege og BF4 så på disse spillene i 1440p på 1stk overklokket 980 vil nok sikkert G-Sync ha noe for seg vil jeg tro. Er bare det å huske på å gå inn i nvidia control panel å skru det på :p

 

Er det forresten noen mulighet ha G-Sync av som standard, men kun aktivert for noen utvalgte spill?

Ja, det er mulig. 

Jeg har det aktivert som standard utenom på csgo f.eks.

 

Kontrollpanel > 3D-innstillinger > Programinnstilling > Csgo > Vertikal synkr > Av

Da vil den slå av g-sync når du kommer over 144fps (under det er det jo bare bra og ha det på, samme input lag da, men mindre tearing). 

Husk å skru på g-sync også da :p

 

 

Takker for svar Bjonness406 :)

 

Da har jeg gjort som du skrev: Skrudd på g-sync (full&window) > deretter gått inn på programinstillinger > CsGo > Vertical Sync = off

 

Er det noen måte sjekke at det fungerer som det skal? Dipper aldri under 144fps i csgo uansett så det er jo ikke noe problem :)

 

Går det forresten å gjøre motsatt, ved å bare ha g-sync aktivert for noen spill men av til vanlig?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har hatt Swift i en måneds tid nå, men har faktisk ikke testet ut G-Sync enda. Spiller mest CS så den økte input lagen vil jeg ikke ha. Men spiller litt Star Wars BF, Rainbow Six Siege og BF4 så på disse spillene i 1440p på 1stk overklokket 980 vil nok sikkert G-Sync ha noe for seg vil jeg tro. Er bare det å huske på å gå inn i nvidia control panel å skru det på :p

 

Er det forresten noen mulighet ha G-Sync av som standard, men kun aktivert for noen utvalgte spill?

Ja, det er mulig.

Jeg har det aktivert som standard utenom på csgo f.eks.

 

Kontrollpanel > 3D-innstillinger > Programinnstilling > Csgo > Vertikal synkr > Av

Da vil den slå av g-sync når du kommer over 144fps (under det er det jo bare bra og ha det på, samme input lag da, men mindre tearing).

Husk å skru på g-sync også da :p

Takker for svar Bjonness406 :)

 

Da har jeg gjort som du skrev: Skrudd på g-sync (full&window) > deretter gått inn på programinstillinger > CsGo > Vertical Sync = off

 

Er det noen måte sjekke at det fungerer som det skal? Dipper aldri under 144fps i csgo uansett så det er jo ikke noe problem :)

 

Går det forresten å gjøre motsatt, ved å bare ha g-sync aktivert for noen spill men av til vanlig?

Bare sjekk at fps er over 144 så fungerer det.

 

Det vet jeg ikke, har ikke kikket etter det.

Lenke til kommentar

Gsync er alltid bra å ha, men du merker det absolutt mest i de spillene der du kjører høy oppløsning og høyt detaljnivå for best grafisk opplevelse (og dermed kanskje ikke har så fantastisk framerate).

 

Å spille noe med 100FPS med eller uten Gsync er ærlig talt ikke så stor forskjell. Å spille noe i 30-45FPS med og uten Gsync derimot er dag og natt. På lavere framerates føles 30-45FPS veldig smooth og fint. Jeg tror ikke jeg ville spillt competitive med et slikt oppsett akkurat, men det er utrolig bra til krevende singeplayer greier som Fallout osv siden du kan få i både pose og sekk (dvs. høy detaljer + god flyt).

 

Det er ikke en dum idè å ha på et så stort panel altså - siden såpass høy oppløsning alltid vil være tungt å drive selv med et relativt sprekt skjemkort.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HDMI 1.4 klarer vel ikke 1440p @ 144hz, så det er vel grunnen til at det ikke følger med. 

mener at man må bruke begge kablene for og bruke høyere hz på skjermen. fikk kun 60 hz med hdmi og kun dp funket ikke for en grunn. kanskje jeg gjorde noe feil men den fikk ikke signal med kun dp.

Lenke til kommentar

 

HDMI 1.4 klarer vel ikke 1440p @ 144hz, så det er vel grunnen til at det ikke følger med. 

mener at man må bruke begge kablene for og bruke høyere hz på skjermen. fikk kun 60 hz med hdmi og kun dp funket ikke for en grunn. kanskje jeg gjorde noe feil men den fikk ikke signal med kun dp.

 

 

DP skal klare det uten problemer, så da er det kabelen det er noe i veien med. En del billig kabler klarer det ikke, forsøkte med en Clicktronic DP den klarer ikke 144hz. 

Lenke til kommentar

G-sync ER alpha og omega for å si det mildt.

 

Hadde en stund Acer 27s 4k ips og hæ¤%/""! hvor ille den var til spilling. 

 

Har nå hatt 3 stk Asus Swift og har nå Acer X34 G-sync og Asus 27aq 4k g-sync. Spilling på begge skjermer er veldig digg. Uten g-sync er helt elendig. Iallefall om man ikkje har så mye krutt under panseret. 3440 Uwide og 4k skjermer er et must med g-sync om man har nvidiaskjermkort. Ved spilling så er det søppel VS digg. Ja det er så stor forskjell ;)

 

Eksempel da jeg testet Fallout 4 med bare ett Titan X overklokket. Uten g-sync, lagg og evig tearing/riving i bildet. 45-60fps. Satt på g-sync, og spillet føltes ut som om jeg hadde 60fps hele tiden. Meget smooth.

 

Prisforskjellen ER stor uheldigvis, men det er faktisk ikkje vits å teste uten g-sync, siden g-sync redder dagen. 

 

 

Det ligger en brukt Acer 27s 4k IPS på elkjøp her i Molde  :whistle:

hva synes du om 4k vs 1440p da? er d worth liksom? ofrer jo en del grafikk instillinger med mitt skjermkort vil jeg tro. 1440p blir jo litt på grensa for min pc :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...