Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke meldt en pc inn i domene


Anbefalte innlegg

hei

 

en pc klikket litt i nettverket er så jeg prøvde og meldte den ut av domene for og så melde den inn igjen.. men et problem den vil ikke inn igjen :gretten:

 

Aner ikke hva problemmet kan være .. har prøvd en annen pc i uttaket så det er ikke tpen eller uttaket som er problemmet..

 

det bare kommer en feilmelding om at den ikke finner domene...

 

Vet jo at domene eksisterer..

 

PCen får jo eller ikke IP adresse..

 

hvorfor får den ikke det ??? .. det er jo jævlig irriterende..

 

Noen som vet hva problemmet kan være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Om du bruker WinXP på klient-pc'en, bør du legge til en bruker lokalt som styrer mot domenet.

Jeg har hatt dette problemet når de lokale brukerrettighetene "krasjer" med brukerrettighetene på server.

En løsning kan evt. å melde opp maskinen i domenet ved å bruke administrator brukernavn/passord og så ta en omstart for å logge på brukeren som vanlig mot domenet. (domenet skal da ha kommet opp som et alternativ under innlogging).

 

Arcade

Lenke til kommentar

Vis den ikke har IP adresse så får den ikke kontakt med nettverket, den MÅ ha det for å kunne kjøre et microsoft domene. Så sjekk under "mine nettverksteder" at den står på at den skal motta ip adresse. Regner med at den står på det, ettersom den ikke har noe ip adresse.

Er nok dette som er problemet.

 

Melde en maskin inn i et domene og så ut igjen for så inn igjen kan til tider være problematisk. Og vis du opplever dette så meld maskinen inn i en "workgroup" for så inn i et domene. Dette hjelper. Hadde vært fint å vite hva slags OS og hvordan nettverket er satt opp. Har du flere DomeneControllere ? kjører du win95/98/me så kan det også dukke opp problemer med på loggin av domene, derfor er det viktig at du setter det likale påloggings-passordet og bruekrnavnet til det samme som du har i domene. Du vil også noen ganger ha problemer med å se winXX maskiner i AD, vis du ikke gjør dette så må du opprette en maskinkonto for disse manuelt i AD.

win2000 og winXP går dette som regel glatt med. Husk på at Xphome ikke har mulighet for å medes inn i domene. For å få tilgang til mapper/mail fra servere så må du bare sette like brukernavn og pass som brukeren du har i domene, da får du tilgang.

 

Ps. Har du child domener kan du overstyre dette fra root domene.

Lenke til kommentar

En løsning kan evt. å melde opp maskinen i domenet ved å bruke administrator brukernavn/passord og så ta en omstart for å logge på brukeren som vanlig mot domenet. (domenet skal da ha kommet opp som et alternativ under innlogging).

 

Arcade

Du er klar over at du må bruke en bruker med domainadmin rettigheter for å melde inn en maskin inn i et domene ?

Lenke til kommentar

vet godt jeg må bruke en slik konto men kommer aldri så langt siden jeg får beskjed om at den ikke finner domene..

 

bruker windows XP pro

 

vet ikke om den har ip adresse fordi jeg får ikke kjørt ipconfig..

 

er 2 domenekontrollere en sikker og en vanlig .. denne skal inn i vanlig og det skal ik være noe problem siden det er patchet slik at den KUN kan meldes inn i det.. så ikke tenk på det .. den var jo oz medlem av domene tidligere i dag

Lenke til kommentar

Gjør ikke det elller.. bruker bare første navnet..

 

men tror problemmet kan være at jeg ik får IP

 

vet noen om noen andre måter og se IPen sin enn ipconfig kommandoen for den funker ikke.. :grumpy: ikke understøttet av windows står det

 

kan eller ikke bruke internett...

 

 

Tror dette må være problemmet.. begynner og bli temmelig irritert nå :grin:

Lenke til kommentar

1. punkt: FÅ ip (dette må du ha, evt. sett en fast IP utenfor DHCP scopet ditt, men i samme range og subnett selvsagt)

2. punkt: prøv å legge til i domenet, bruk AD navnet, "fully qualifier" skal i teorien ikke være nødvendig, funker ikke dette, gå til pkt. 3

3. punkt: slett det eksisterende maskin-objektet i users and computers, prøv igjen.

 

sof

Endret av sof
Lenke til kommentar

Jeg vil da legge til at det kanskje kan være at serveren ikke godkjenner ditt nåværende pc - id... Dvs at server må slette din konto før du kan komme inn igjen.. Jobber da avogtil på en stor firma og dette er da et stort problem.. det er jo som regel da en nettverks id som (ikke ip) som maskinen (serveren) skal oppfatte at det er deg som er brukeren... dermed er den blokkert fra alle andre mulige adresser.. men når maskinen din klikket så tror jeg at ditt operativsystem mistet denne infoen og har laget opp en ny og dermed godkjenner ikke serveren din adresse.. så snakk helst med nettverksadministrator og be han hjelpe deg med dette problemet..

 

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar

Stemmer det, du må slette den gamle brukerkontoren til datamaskinen i AD før du prøver å legge den inn igjen.

Men prior 1 er å få nettverk på den makinen din. Prøv å sett fast ip som er i range med ip adressen til serveren og prøv å ping slik at du vet at du har kontakt. Men dette bli vel vanskelig ettersom du ikke får brukt "cmd". Så tror jeg ville ha installert OS på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...