Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde eks for vold


Anbefalte innlegg

Var i et turbulent forhold med en psykopat over et par år. Dette er nå litt over et år siden. Mye psykisk og fysisk vold i forskjellige grader, sykelig sjalusi, ukontrollert sinne fra ham, trusler, manipulasjon, styring av mitt liv osv. Han har ved et tilfelle slått meg i ansiktet i beruset tilstand, noe jeg fortsatt har arr (et "hakk") etter. Dette er en av MANGE voldshendelser i forskjellig grad. Jeg har en ny, fantastisk kjæreste som vet alt. Han hjelper og støtter meg, og har vist gjennom det siste året at det finnes snille gutter der ute ? Jeg sitter igjen med store tillitsproblemer, sinne, sjalusiproblemer, generelt redsel for å møte aggresjon, etter forholdet med min eks. Selv med den flotte kjæresten jeg har nå, vil ikke alt bare bli fint igjen. Eksen går "trygt" der ute med mulighet for å gjøre dette mot andre, og hans venner kjenner ham ikke i det hele tatt, han forandrer personlighet når han er med venner og familie.

 

Jeg var veldig redd for at han skulle komme på døra I starten etter at jeg kastet ham ut, men han har latt meg være. Jeg er ikke redd lenger. Men jeg sitter igjen med mye last og problemer etter det forholdet. Jeg vet at han ikke vil at folk i byen vår og hans venner og familie skal vite hva han har gjort. Fordi jeg til en grad fortsatt er redd for ham så har jeg ikke anmeldt. Men jeg vil ikke at han skal fortsette å ha makt over meg. Med tiden har jeg fortalt om forholdet til andre, likevel.

 

Ettersom min eks overvåket mobil og PC, slettet jeg det bildet jeg tok av blåveisen. Men den var synlig i en måned. Jeg har vitner fra mitt tidligere arbeidssted, som var hele historien og så blåveisen, i tillegg til venner som har sett ham klikke på meg før, har jeg fortsatt en type bevis. Er dette nok for å ikke få henleggelse? Er det for sent å anmelde?

 

Hvis noen har tips eller meninger, eller har opplevd lignende, vil jeg gjerne lese om det. Prøver å få livet mitt tilbake og jeg vil ikke at andre jenter skal leve i det helvete jeg hadde! Dessuten fortjener han ikke gleden over at dette ikke fikk så store konsekvenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste advokatfirmaer tilbyr en gratis første konsultasjon på 15-20min hvor du kan fortelle saken og så kan dem fortelle deg om du har en sak eller ei. Jeg vil anbefale deg å gjøre det. Du kan også snakke med politiet, bare ring og si at du vurderer å anmelde et forhold men er ikke sikker, dem hjelper deg gledelig med å snakke om hvilke alternativer du har. Lykke til, han fortjener ikke å slippe unna.... ubehagelig lesing. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For psykiske volds skader mener jeg at du bør skjekke opp kognitiv terapi og prøve behandling for de psykiske påvirkningene du er påført.

Jeg har tenk på det, ja. Vil ikke ha ødelagt hele livet mitt og eventuelt belaste nye forhold med min bagasje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...