Gå til innhold

Hjelp til ny mobil


vesletun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dene prisklassen er det vanskelig å få nyere telefoner med bedre CPU enn SD615.

 

Regner med "god batteritid" defineres som batteritid på linje med din nåværende lumia 1320. Finnes omtrent ikke smarttelefoner med "god batteritid" i denne prisklassen.

 

Motorola moto X play er ett alternativ, og kan fås rundt 2900,- om man følger med på tilbud. Har denne selv og er godt fornøyd.

 

Huawei honor 6 kommer på tilbud til 1995,- nå i romjulen og er også et alternativ med litt mindre skjerm, men batteritiden er noe svakere. Likevel ok valuta for pengene.

 

Ser du på telefoner fra utlandet så er xiaomi redmi note 3 et alternativ som havner rundt 2600,- etter fortolling/mva/gebyrer for 32Gb utgaven. Det negative er mangel på 800MHz 4G støtte og ikke minnekortplass.

Lenke til kommentar

Ny mobil til 2000-3000kr. Skal bruke tlf til å surfe,ringe,sms,mobilbank osv.Har en Nokia lumia 1320.Den er ikke god til å bruke på Facebook for å publisere i grupper. Har en del grupper der å da er det viktig. Må ha god ringe og batteri.Må ha 4G. Bare seriøse svar blir besvart.

 

 

Litt rart du har problemer med fb og lumia.  Min 920 har jeg ingen problemer med og publisere i grupper. faktisk ingen problemer med fb i det hele tatt.  Har du oppgradert softwaren?

 

 

Eneste i den prisklassen jeg har testet er Sony Xperia M4 Aqua som jeg ga til min mor i jula.

Men den har teit plassering av lader, og får ikke synka kontakter med FB ordentlig. Men det har jeg sett flere med siste android og siste fb app sliter med.

 

Men den tlf er kurrant for prisen, men har ikke testa mange apper. For muttern kommer jo ikke til og bruke så veldig mange apper, spill og greier. Hun har jo passert 70....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Begrensningen er i FB appen for Windows Phone 8. Dette vil bli bedre når din 1320 får Windows 10. 

 

Batteritiden på 1320 kan knapt matches av noen telefon på markedet nå. Men om du er villig til å bytte til feks Android, så er en LG G3 til ca 3.000 kr eller Samsung Galaxy S5 Neo til 2600 nå i uka som kommer på Elkjøp/Lefdal et godt alternativ.

 

Ingen av de matcher 1320 på batteri, men det finner du ikke uansett tror jeg.

Lenke til kommentar

 

Hvordan oppgradere til Windows 10

 

Den kommer når den kommer. Sannsynligvis i begynnelsen av 2016 og du vil få beskjed om oppdateringen på telefonen din.

 

Etter endel rykter og påstander, så har jeg litt store forventninger til w10 mobile ja..

 

En påstand var att det skulle da bli mulig og kjøre win32 programmer på tlf!!  det kunne jo vært skøy om funker...

 

 

 

Men noe rart da, på min lumia 920 w8.1 har jeg ingen problemer med fb appen med grupper eller andre ting... Ikke ting jeg bruker da i det minste...riktig nok bare 6-7 grupper jeg ofte er innom og poster i da...

Lenke til kommentar

Ingen svar

Jeg kjenner dessverre ikke disse tlf. Men Sony Xperia x2 er har vel litt bedre hw en Sony Xperia M4 Aqua trur jeg.

Sistnevnte er vel grei nok, for og værra android.... Litt bedre hw gir vel litt bedre flyt i bruk, men så vidt jeg merker så er ikke det noen problemer med flyten i bruk av M4 Aqua.   Men den har lite internt minne, og en må da bruke minnekort, men mange apper kan ikke settes til minnekort så den har jo begrensninger. 

 

Så på android tlf hvor siste versjon android tar ganske mye plass, pass på att internt minne er mer en 8 gb.... 

Lenke til kommentar

Hvilken mobil anbefaler du Hillebillys til ca 3000kr.

Eneste jeg faktisk har prøvd er Sony Xperia M4 Aqua.

Den er vanntett noe som er bra. Men den har kun 8 gb internminne. Har fått det til og funke med hjelp av 16 gb ekstra minnekort, men en må da sette opp slik att ting lagres ditt. 

 

Den er heller ikke best på ram, men telefonen sklir helt fint i bruk. Men jeg likte ikke youtube appen til android, heller ikke helt fornøyd med fb appen til android.

 

Siden det er fb du nå har litt trøbbel med, så mener jeg att dette ikke vil løse seg med og bytte til en android telefon. 

 

Min ærlige mening er att W phone er bedre, og jeg ville ha ventet litt til w10 kommer. Det er en gratis oppgradering som kommer trolig innen par mnd. Og som trolig vil løse problemene du opplever.

 

Jeg ville ha ventet til da, og så se om du da fortsatt trenger og bytte telefon og os...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...