Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stefar holder meg nede?


Anbefalte innlegg

Er kanskje litt paranoid tanke. Men, greia er at jeg bor med min mor og stefar. Min stefar har barn, som ikke bor med "oss", men for seg selv (fikk hjelp fra moren deres for å slippe å bo med min mor).
 
Er det "naturlig" å tenke seg, at stefaren min vil (ubevisst eller ikke) hindre meg i å "skinne" fordi det blir en konkurranse mellom oss (jeg og mine søsken) og hans barn? Altså, han vil ha de barna som "gjør det bra" i familien, fordi han nok sammenligner sine egne mot oss.
 
Jeg har ingenting spesifikke hendelser jeg kan se til, men det kan vel være en slags greie som ikke er så synlig.


Anonymous poster hash: d6079...e72
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er desverre korrekt i mange tilfeller. Det er også mange steforeldre som har vært gode steforeldre hele tiden men forandret seg totalt når de får egne barn. Prøv så godt du kan å ikke tenke på det, du får antagelig ikke forandret noe med å snakke og det å gnage på slike ting gjør bare saken verre, for deg selv, ikke for stefaren din.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det er bare deg selv som hindrer deg å skinne

Kan kontre med at eksempel:

La oss si en person har PSTD pga mishandling, la oss si banket opp av forelder eller noe slikt. Vil ikke mishandlingen kunne ha en effekt på PSTD, selv om kanskje det bare ligger i hodet.Anonymous poster hash: d6079...e72

Muligens, men det bestemmes fremdeles i egen oppfattelse/fantasi. Det vi alle gjør i mer eller mindre grad er at vi skaper alle vi ser og erfarer i vår egen bevissthet.

 

Liker denne forklarende setningen: if you truly love me, stop creating me in your mind!

 

Ikke dermed sagt at alle oppfører seg bra mot en, men at vi bestemmer mye selv hvor langt det skal gå inn på en selv

 

Og en liten ting til: vi er alle i mer eller mindre grad "damaged goods", noen er bare flinkere til å holde "masken" eller flinkere til å "slippe, legge fra seg dårlige opplevelser"

 

God jul, forøvrig! :)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...