Gå til innhold

Går fra høy til lav hastighet


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

kanskje litt diffuse problemstilling, men det som skjer er at jeg kobler til trådløs nettet har jeg den hastigheten som skal være der, men etter 5 minutter vil hastigheten hoppe ned til 20-40 kb/s og holde seg stabilt der. Kobler jeg fra, for og så koble til igjen så har jeg 500 kb/s, men som detter ned til nevnte hastighet etter ca 5 minutter. Denne stasjonæren er helt ny, og problemet gjelder kun for denne. 

EDIT: 

Har lagt merke til at i steam er hastigheten høyere (men forstatt lavere enn den skal være) kontra nedlastinger i nettleseren. 

EDIT 2: Har nå forsøkt kablet internett, og samme problemet er der.

EDIT 3: Nå er samme problemet på andre pc'er også. Møkka nett!

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som at når den er kablet så påvirker den ikke de andre. Men når den er kablet så hastigheten på pcn (stasjonæren) droppe ned fra 500 kb/s og til 0 kb/s, for å så være der et par sekunder. Deretter går den opp igjen enten til 20-40 ish. og noen ganger opp til 500 kb/s. Jeg er helt rådløst, forsøkt nye drivere, avinstallert og reinstallert trådløs/LAN kortet på nytt. Jeg skal forsøke mobil trådløs sone nå og se om det er samme problemet der. 

EDIT: Nå har jeg litt dårlig signal på mobilen i utgangspunktet, men det virker som den kjørte relativt stabil på trådløsen der ihvertfall.

EDIT 2: Jeg har et MSI Z971 AC hovedkort med integrert wifi og LAN. Vi har en Netgear WNR1000v3 

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...