Gå til innhold

Anbefaling av RAM til mitt system.


dp

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt til å kjøpe ny ram, ser på 2x256MB, men det finnes så vanvittig mange forskjellige modeller.

 

OCZ

Kingston

Geil

Twinmos

Corsair

 

Har vel en følelse av at OCZ sin PC 3700 modell som kjører på 2-3-3-7 vil passe best hos meg, da rammen vil bli kjørt på ca 230-240mhz.

 

Hvilke brikker klarer 230-240mhz og kanskje litt til på best timinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som jeg skrev i min første post, så tror jeg OCZ passer best til formålet.

 

er dyre ja, men verdt det håper jeg..

Vil tro det.. er du ute etter det beste koster det uansett..

trenger bare rammen og radeon 9800pro så er vi imål for denne gang. (har dog lyst på en 2.4 ghz som klarer 3.6 på stock volt...)

Lenke til kommentar

Få deg noe BH-5. Det begynner å bli ganske slunkent med det nå, men Kingston HyperX PC3200 256MB skal visstnok enda være garantert BH-5.

 

Gir du dem litt spenning greier de ofte 240-250+ 2-2-2-6. ;)

 

Edit: BTW, ser ikke ut som OCZ 3700 greier RCD 2, siden RCD er den viktigste timingen på p4-systemer (i motsetning til AMD der det er CL) ville de ikke vært førstevalget mitt i alle fall.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Få deg noe BH-5. Det begynner å bli ganske slunkent med det nå, men Kingston HyperX PC3200 256MB skal visstnok enda være garantert BH-5.

 

Gir du dem litt spenning greier de ofte 240-250+ 2-2-2-6. ;)

 

Edit: BTW, ser ikke ut som OCZ 3700 greier RCD 2, siden RCD er den viktigste timingen på p4-systemer (i motsetning til AMD der det er CL) ville de ikke vært førstevalget mitt i alle fall.

RCD?

Lenke til kommentar
kjøp twinmos 2x512 ikje 2x256 kjøp heller ein 512 , det e mer framtidretta husk å ha winbond, viss ikje e de ikje spess bra tå oveklokka md+ de rammå e myew billigere enn geil ocz

De er bra til oc, og billigere enn geil og ocz sine alternativer, MEN geil og ocz sine alternativer er BEDRE til OC..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...