Gå til innhold

Lydkort til Sennheiser PC350SE


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Per dags dato bruker jeg i dag en Steelseries Siberia v2 med USB og jeg har i løpet av de siste månedene fått mer og mer vondt rundt ørene. 

 

Så nå vurderer jeg anskaffe meg en Sennheiser PC350 SE som er på halvpris på dustinhome. Det blir mest hovedsakelig brukt til FPS spill, musikk og film. Andre alternativer som jeg har sett på er hyper x cloud 2. 

 

Jeg har sjekket litt rundt og har merket at Sennheiser PC 350 SE har en ohm på 150. Betyr dette at man burde ha et dedikert lydkort for å få full utnyttelse av headsettet? Trenger jeg et lydkort eller er hovedkortet mitt ASUS p8z68-v pro/gen3 bra nok?

  

Er det store forskjeller mellom PC350 SE og G4ME zero/G4ME ONE? 

 

Kommer jeg til å være tilfreds med headsettet uten lydkort eller er det noe man må kjøpe med et slikt headsett? Vil Hyper X Cloud 2 være et bedre valg? 

Endret av BLU3kp
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Jeg har sennheiser GAME zero, lydkort: Creative Sound Blaster Z.

https://www.komplett.no/product/770571/datautstyr/lydkort/creative-sound-blaster-z-lydkort#

 

Hadde GAME zero koblet til HK før, var ikke særlig fornøyd med den løsningen fordi det ble litt for tamt..

Strålende fornøyd med Creative SBZ, verdt hver eneste krone! 

Masse kraft, opptil 600ohm AMP.

Lyden ble mer crisp, samt bass som funker milevis bedre enn lyddel på HK.

 

Edit:

Med den prisen på PC350SE er det ingen tvil.

Veldig god å ha på hode, samt god mic.

 

En jeg gamer med har Hyper X Cloud 2, når han snakker høres stemmen hans grøtete ut.

Hyper X er vel greit valg hvis man skal bruke lyddel på HK.

Endret av JetzBullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...