Gå til innhold

Asus ea-n66 Er det så tungvindt?


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte for kort tid siden etter anbefaling en Asus EA-N66 som ny nettverkskort-arvtager.

Er det virkelig sånn at jeg må inn på asus nettsiden, hver gang jeg flytter på den eller skal koble på et annet nett, kjøre søk også bruke 2 minutter på å koble meg til valgte nett. Passord må skrives inn hver gang..

Er det slik at den ikke lagrer nettverkene jeg har vært koblet på, og må gå igjennom samme regla og fylle inn passord hver gang? Føles veldig tungvindt, tregt er det også å koble seg til..

Dette må jeg igjennom: 
image.png

image.png

image.pngimage.png
Jeg tenker at alt det her kan da ikke være nødvendig??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Hei! Jeg låner denne tråden, håper det der greit. :)

 

Jeg har anskaffet meg denne ea-n66 og har den stående i 2. etasje tilkoblet til min gaming-pc. Har koblet den til routeren (Cisco EPC3928) som står i stua i etasjen rett under. Gikk greit å koble de sammen, men opplever at jeg "mister" nettverket omtrent hver halve time, og den kobles til igjen automatisk etter 15-20 sekunder. Har Asus'n stående 5-6 meter fra pc'n i 2.etasje, så det skal ikke være at ea-n66 tar inn noen forstyrrende signaler. Har lest at det kan være ett problem. Har også fått tips om at det kan være noe med key renewal i sikkerhetsinnstillingene på Cisco routeren som gir den en slags timeout, har endret den fra 3600 sekunder til 18000 sekunder, men det hjalp ikke. 

 

Hva annet kan jeg endre på?

 

mvh Einar

Lenke til kommentar

Hei! Jeg låner denne tråden, håper det der greit. :)

 

Jeg har anskaffet meg denne ea-n66 og har den stående i 2. etasje tilkoblet til min gaming-pc. Har koblet den til routeren (Cisco EPC3928) som står i stua i etasjen rett under. Gikk greit å koble de sammen, men opplever at jeg "mister" nettverket omtrent hver halve time, og den kobles til igjen automatisk etter 15-20 sekunder. Har Asus'n stående 5-6 meter fra pc'n i 2.etasje, så det skal ikke være at ea-n66 tar inn noen forstyrrende signaler. Har lest at det kan være ett problem. Har også fått tips om at det kan være noe med key renewal i sikkerhetsinnstillingene på Cisco routeren som gir den en slags timeout, har endret den fra 3600 sekunder til 18000 sekunder, men det hjalp ikke. 

 

Hva annet kan jeg endre på?

 

mvh Einar

 

Prøv en annen Firmware på ruteren, og søk med inSSIDer på PC eller mobil og sjekk Wifi kanalene i området.

Lenke til kommentar

 

Hei! Jeg låner denne tråden, håper det der greit. :)

 

Jeg har anskaffet meg denne ea-n66 og har den stående i 2. etasje tilkoblet til min gaming-pc. Har koblet den til routeren (Cisco EPC3928) som står i stua i etasjen rett under. Gikk greit å koble de sammen, men opplever at jeg "mister" nettverket omtrent hver halve time, og den kobles til igjen automatisk etter 15-20 sekunder. Har Asus'n stående 5-6 meter fra pc'n i 2.etasje, så det skal ikke være at ea-n66 tar inn noen forstyrrende signaler. Har lest at det kan være ett problem. Har også fått tips om at det kan være noe med key renewal i sikkerhetsinnstillingene på Cisco routeren som gir den en slags timeout, har endret den fra 3600 sekunder til 18000 sekunder, men det hjalp ikke. 

 

Hva annet kan jeg endre på?

 

mvh Einar

 

Prøv en annen Firmware på ruteren, og søk med inSSIDer på PC eller mobil og sjekk Wifi kanalene i området.

 

Mener du da den ruteren jeg har i stua?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...