Gå til innhold

Master på BI når man er 25 år (blir 26)


jente_123

Anbefalte innlegg

Litt om meg: Jeg går siste året på bachelor økonomi og administrasjon på BI. Planen var å starte rett på master i finans men nå ser det ut som at jeg kanskje stryker i et fag som bare går på høsten og får da kanskje ikke bachelorgraden min til våren.

Jeg har før bacheloren totalt 3 år hvor jeg ikke gjorde noe studierelatert. To av årene var før videregående, (det ene året var jeg i utlandet og det andre året startet jeg men droppet ut av videregående. Det siste året var etter videregående hvor jeg jobbet. Med andre ord ligger jeg tre år etter "vanlig studieløp".

 

Nå ser det ut til at jeg må bruke et år til og kommer da til å ligge hele fire år etter. Jeg merker at motivasjonen dermed har falt litt og er redd for at alle disse årene skal telle veldig negativt i et eventuelt jobbintervju.

 

Det jeg derfor lurer på er:

 

  1. Kjenner dere noen som går master på BI som startet når de var 25 år eller eldre? Evnt master andre steder?
  2. Er 25 år for sent å starte på en master?
  3. Er mulighetene ennå like store for å få jobb hos de fire store (PWC; EY; Deloitte og KPMG) selv med fire år "dødtid". ? Noen som har erfaringer med å få jobb i disse firmaene selv om de lå etter med et par år?
  4. Hvor mye vil disse fire årene telle negativt i et eventuelt intervju?

Andre erfaringer mottas med stor takk.

 

Takker for alle svar:)

 

 

Hei!

 

Jeg vil bare betrygge deg med at det er flere som startet en bachelor når de er 25,27,30 år. Det er absolutt ingen fare for å starte en master når en er 25 år. Altså, det at du har vært et år i utlandet kan du bare bruke som en fordel. At du har jobbet et år har gitt deg mer erfaring. Bruk alt det gode, glem de små tidene hvor du ikke jobbet. Det som vil telle er kanskje hva du gjør fremover. Vær interessert i bedrifter og spør. Begynn heller for tidlig enn for sent. Tro meg, ingen problem å starte ´senere´. Da har du kanskje et enda større grunnlag for å vise at du virkelig er motivert til å jobbe, samt at du har kunnskap og livserfaring som bidrar til at dine valg er nøye gjennomtenkt. 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...