Gå til innhold

Kapitän

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stilig og mye form på kjøretøy fra denne tiden. Kapitän får meg til å tenke Opel, men denne er vel amerikansk?

Regner med det var lite som gav etter i kollisjoner her. Ingen soner som skulle ta støyten, som ellers blir tatt av fører og passasjerer.

Skrevet

Haha! Morsom selfie da! Ikke sikkert du er klar over det sjøl, men vi ser deg i den kromma forskjermen, utfra vinkelen å dømme så er det du som står oppreist til høyre i bildet.. ;) Dette er faren med mye krom..

Staslig kjerre i flott grønnfarge. Alltid vanskelig å få tatt bilder av biler uten at det blir med mye rundt som helst ikke skulle vært der kanskje. :D

Skrevet

Ser forresten at det er Opel, altså bygget i Tyskland.

De hadde også Admiral, like stor, bare et hakk mer velutstyrt, på senere modeller i alle fall.

Tusen takk for hyggelig kommentar, Trond Olav.

På 60/70-tallet hadde Opel også Diplomat med V8 motor som toppmodell i denne serien. Flotte biler. Min far hadde to Kapitäner, 59 og 69 modeller. Jeg lærte å kjøre i den siste. :)

Skrevet

Haha! Morsom selfie da! Ikke sikkert du er klar over det sjøl, men vi ser deg i den kromma forskjermen, utfra vinkelen å dømme så er det du som står oppreist til høyre i bildet.. ;) Dette er faren med mye krom..

Staslig kjerre i flott grønnfarge. Alltid vanskelig å få tatt bilder av biler uten at det blir med mye rundt som helst ikke skulle vært der kanskje. :D

Ja, når de er så blanke og velholdte som denne, er det uungåelig med en selfie :) Tror forresten jeg er nede i knestående. Pleier det med så sterk vidvinkel :)

Tusen takk for hyggelig kommentar. :D

Skrevet

Ett skarpt og fint bilde av en nydelig veteran. I likhet med Trond Olav trodde også jeg at dette måtte være en Amerikaner, før jeg åpnet bildet :)

I 1929 overtok General Motors 80% av aksjene i Opel, så det er vel kanskje ikke så rart at det er noen Amerikanske linjer å spore her.

Mvh. Rolf

Skrevet

Ett skarpt og fint bilde av en nydelig veteran. I likhet med Trond Olav trodde også jeg at dette måtte være en Amerikaner, før jeg åpnet bildet :)

I 1929 overtok General Motors 80% av aksjene i Opel, så det er vel kanskje ikke så rart at det er noen Amerikanske linjer å spore her.

Mvh. Rolf

Ja, med GM i ryggen ble det vel sånn :)

Takk for hyggelig kommentar, Rolf.

Gjest Slettet+0987123
Skrevet

Flott bilde av dette velholdte eksemplaret , en orgie i blank lakk og krom.

Fin detalj med fotografene i støtfangeren .

Mvh

Alec

Skrevet

Flott bilde av dette velholdte eksemplaret , en orgie i blank lakk og krom.

Fin detalj med fotografene i støtfangeren .

Mvh

Alec

Takk skal du ha, Alec :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...