Gå til innhold

LibreOffice - flytte fotnoter tilbake i bunnteksten


1-2-3-

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Holder på med en avhandling og har skrevet en rekke fotnoter. Men så skulle jeg sette inn sidetall, og leste i en bruksanvisning på nett at jeg måtte sette det inn som bunntekst. Så jeg trykket på "sett inn" -> "bunntekst" -> "converted 1". Tror jeg i hvert fall.

 

Det som i hvert fall skjedde var at fotnotene ble flyttet ut av bunnteksten og opp i teksten. De befinner seg nederst i dokumentet og blander seg ikke med teksten, så det er ikke krise, men hadde vært greit å få dem ned i bunnteksten igjen. Hva gjør jeg?

 

Er siste gang jeg bruker LibreOffice til større prosjekter forresten. Er greit til enkle oppgaver, men skal man ha innholdsfortegnelse, sidetall, fotnoter osv, så har det programmet dårlige løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel tro meg når jeg sier at MS Office har sine ulemper óg.

Først av alt - det finnes et forum der ute hvor ekspertene sitter - her. Jeg ville ha anbefalt deg å lage en profil der om du ikke får til en løsning her.

 

Når det er sagt, jeg har ikke forsøkt å sette fotnote inn i selve footer'n i dokumentet. Ut ifra det jeg finner via søk på nettet så er det visst ingen som har spurt om tilsvarende problemstilling før.

 

Jeg vil tro at fotnotene behandles som all annen tekst mhp bunnteksten, så jeg tror ikke det du her beskriver er en programfeil. Tips: om dette er en avhandling og du skal ramse opp tilgjengelige ressurser så kan du jo nevne dette - det fyller iallefall opp ressursene dere har bruk på opplæring av programvare so to speak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...