maedox Skrevet 16. november 2003 Skrevet 16. november 2003 Noen som kjenner til et program som kan få litt mer informasjon ut av DirectConnect protokollen? Tenker spesielt på å vise hvilke brukere (evt m/ hubnavn) som er tilkoblet meg (opp eller nedlasting) sammen med IP-adressen deres. Om det overhodet er mulig da.
Loomy Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 (endret) Med NetLimiter kan du se alle IP-adresser som er koblet opp mot deg og hvilket program de "tilhører" Du får derimot ikke noe info om brukernavn eller sånt, men du ser i det minste hvilken fart de har så du kan ihvertfall se hvem som er upload og hvem som er download Endret 17. november 2003 av Loomy
maedox Skrevet 17. november 2003 Forfatter Skrevet 17. november 2003 Takk for svar, men visste allerede om det.
Torbjørn Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 DC protokollen er åpen - lag ditt eget program!
Blib Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 (endret) DC protokollen er åpen - lag ditt eget program! Skal huske det neste gng du ønsker deg nytt hus: Bygg selv! Eller hvis du vil ha ny CPU: Bygg selv! Eller trenger noen nye sanger å høre på: Komponer og spill inn selv! Hva med å anbefale deg å sy alle klær selv også? Bare fordi ting er MULIG betyr ikke det at alle folk KAN klare det. Slutt og post slikt tull som det please. Du må da innse hvor tåpelig det er? Men vil du har mer info uten å bruke det geniale tipset fra Torbjørn må du vel bare prøve å finne en alternativ DC-klient. Ikke noe jeg regner med at du har lyst til? Gi beskjed hvis du finner utav det tho Endret 17. november 2003 av Blib
JimL Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Tja, du kan jo foreslå et "users connected to" vindu i DC++, oDC eller lignende til de som igjen står for utviklere at disse. http://dcplusplus.sourceforge.net/forum http://gempond.com/odc [forum nede] Man vet jo aldri men hvis andre ser nytteverdien i det er jo sjangsen litt større.
Torbjørn Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Blib: det hadde gått 1.5 dag uten særlig respons på tråden, hva er galt med å poengtere det jeg gjør? Det er da *absolutt* relevant å implementere sin egen DC klient hvis han kjenner et programmeringsspråk. Jeg synes det er like ille at du *går utfra* at han ikke kan noen som helst form for programmering. Og at tipset mitt derfor er verdiløst. kjøss.
Blib Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Blib: det hadde gått 1.5 dag uten særlig respons på tråden, hva er galt med å poengtere det jeg gjør? Det er da *absolutt* relevant å implementere sin egen DC klient hvis han kjenner et programmeringsspråk. Jeg synes det er like ille at du *går utfra* at han ikke kan noen som helst form for programmering. Og at tipset mitt derfor er verdiløst. kjøss. Altså, du mener at man bør gå ut i fra at flesteparten på dette forumet kan programmere? Det mener je er helt på jordet. Se på programmeringsdelen av forumet f. eks. Ikke store aktiviteten. Dette er et hardware-forum, programmering er en helt annen side av datamaskinen. Referer til CPU-anbefalingen min i forrige post.
Torbjørn Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 jeg sier ingenting om mesteparten. jeg sier at det har gått 1.5 dag uten særlig respons. det er absolutt på sin plass om å opplyse om at det er mulig å implementere selv. det er masse programmerere som leser forumet.
maedox Skrevet 17. november 2003 Forfatter Skrevet 17. november 2003 Slutt å krangle i tråden min! : Bra poeng JimL! At jeg ikke tenkte på det. Er litt dårlig i C++ ellers kunne jeg nok mekka et program sjøl. Kunne fått hjelp av noen kamerater her på høgskolen også, men jeg tror det blir nedprioritert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå