Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mister lyden i headset, får ikke lyden tilbake.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et ASUS HS-W1 Trådløst headset, og jeg sliter med at lyden stadig vekk forsvinner.

Jeg har ikke klart å finne ut hva som forusaker dette, og problemet kan oppstå både når jeg har flere programmer som lager lyd samtidig, og når jeg bare har ett.

Når lyden forsvinner hører jeg at det piper i headsettet, med samme lyd som når mikrofonen settes på mute. Etter dette har jeg ingen lyd. Hvis jeg skrur headsettet av og på, er det ingen endring. Hvis jeg plugger ut og inn USBen, fungerer mikrofonen, men bare av og til lyden.

 

Selv når jeg kjører lydtest i lydinstillingene kommer det ingen ting. Bare restart av PCen har så langt hjulpet i de værste tilfellene.

Jeg har sjekket at alle driverene er oppdatert, og har ikke sett funnet noen trend som forusaker det oftere enn ellers.

 

Dette skjer 1-3 ganger daglig. Jeg har hatt headsettet i flere måneder, og dette har vært ett problem de siste 2 ukene.

 

Noen som aner hva dette kan være, og eventuelt hvordan jeg kan fikse dette?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det tilsvarende problem med analog ut portene på maskinen?

 

Har du prøvd å se om headsettet fungerer på en annen fysisk maskin?

Jeg har ikke ett headset som har analoge porter, så har ikke muligheten for å teste dette. Kan kjøre en sjekk om headsettet faller ut på en annen maskin, men grunnet hvor sporadisk dette skjer, og at jeg ikke vet hvordan jeg fremprovoserer det, kan dette ta tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...