Gå til innhold

TEST: Sonos Play:5


Anbefalte innlegg

Ikke så fantastisk bra, iogmed at BW ofte ikke har så veldig god lyd til prisen?

 

AtW

 

sammenlignet med streaminghøytaleren BW A5 som i tillegg er billigere så faller den jo helt gjennom.

 

Ellers så får du BW kompakthøytalere til lavere pris som virkelig knuser Sonos på lyd men da må man ha forsterker og en streamingløsning tilkoblet så det blir ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Disse knuser sonos på lydkvalitet:

http://oslohificenter.no/hoyttalere/aktive-tradlose/kef-x300a-wireless

 

Edit: prisen er pr par...

Har du hørt på begge samtidig? Hvilken størrelse er dette i forhold til sonos 3 og 5?

 

AB testing er salgstriks.... Jeg har jobbet som selger og det er det beste verktøyet for å selge utstyr (kunden "hører" det beste fra system 1 på toppen av system 2) :p

 

En venn av meg hadde KEF i lengre tid men måtte bytte til sonos for multirom funksjonaliteten og solgte KEF og byttet til play 5. Musikken er ikke like oppløst og åpen, og instrumentene flyter mer sammen. Men det skal sies at jeg har ikke hørt de etter romkorreksjons funksjonaliteten ble lagt til. Den har forbedret lyden betraktelig i andre sonos systemer jeg har hørt.

Men om jeg skulle valgt selv ville jeg gjort følgende valg:

 

Dersom du har lite rom eller sitter i den ideelle 2x2x2m (eller også nærfeltsmonitor ved PC) -> KEF

Dersom du skal ha fest eller har stort rom: Sonos eller større HT

 

Edit: og i begge tilfellene ser det ut til at jeg må innom for å høre på Audiopro sin løsning som Karl M linket til over.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...