Gå til innhold

Samsung UE55JS8005 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har denne TV'en, og i følge NRK er den lisenspliktig.

 

Jeg har forsøkt å forklare at jeg bare bruker den som PC-skjerm, til spilling og netflix. Jeg har ingen kanalpakke eller dekoder, og ser ikke engang på NRK nett-tv på pcen...

 

De står fast på at jeg må betale lisens(selv om jeg har hatt en annen samsung med akkuratt samme ''mottaksmuligheter'' i flere år og fått fakturaen slettet når jeg har ringt og forklart hva den benyttes til.)

 

Jeg vil derfor plombere Tv'en, slik at jeg slipper å betale denne djevelsk latterlige avgiften de trykker ned i halsen på folk.

 

Det jeg lurer på er: Mister man garanti fra Samsung ved plombering? Dette er jo en tv som er 1mnd gammel, så jeg vil jo absolutt ikke at noen sløve ''elektronikk-eksperter'' fra Harald&Kåres Tv og radio skal begynne å skru opp hele dritten for å plombere..

 

Er det noen som vet hvordan det ligger an med garanti etter plombering?

 

Takker for svar!

Sist jeg sjekket mistet man garanti fra Samsung ved plombering. Vet ikke hvordan det blir med reklamasjon.

Lenke til kommentar

 

Jeg har denne TV'en, og i følge NRK er den lisenspliktig.

 

Jeg har forsøkt å forklare at jeg bare bruker den som PC-skjerm, til spilling og netflix. Jeg har ingen kanalpakke eller dekoder, og ser ikke engang på NRK nett-tv på pcen...

 

De står fast på at jeg må betale lisens(selv om jeg har hatt en annen samsung med akkuratt samme ''mottaksmuligheter'' i flere år og fått fakturaen slettet når jeg har ringt og forklart hva den benyttes til.)

 

Jeg vil derfor plombere Tv'en, slik at jeg slipper å betale denne djevelsk latterlige avgiften de trykker ned i halsen på folk.

 

Det jeg lurer på er: Mister man garanti fra Samsung ved plombering? Dette er jo en tv som er 1mnd gammel, så jeg vil jo absolutt ikke at noen sløve ''elektronikk-eksperter'' fra Harald&Kåres Tv og radio skal begynne å skru opp hele dritten for å plombere..

 

Er det noen som vet hvordan det ligger an med garanti etter plombering?

 

Takker for svar!

Sist jeg sjekket mistet man garanti fra Samsung ved plombering. Vet ikke hvordan det blir med reklamasjon.

 

Hvor sjekket du dette? prøvd å google meg frem til det, men finner ikke noe

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har denne TV'en, og i følge NRK er den lisenspliktig.

 

Jeg har forsøkt å forklare at jeg bare bruker den som PC-skjerm, til spilling og netflix. Jeg har ingen kanalpakke eller dekoder, og ser ikke engang på NRK nett-tv på pcen...

 

De står fast på at jeg må betale lisens(selv om jeg har hatt en annen samsung med akkuratt samme ''mottaksmuligheter'' i flere år og fått fakturaen slettet når jeg har ringt og forklart hva den benyttes til.)

 

Jeg vil derfor plombere Tv'en, slik at jeg slipper å betale denne djevelsk latterlige avgiften de trykker ned i halsen på folk.

 

Det jeg lurer på er: Mister man garanti fra Samsung ved plombering? Dette er jo en tv som er 1mnd gammel, så jeg vil jo absolutt ikke at noen sløve ''elektronikk-eksperter'' fra Harald&Kåres Tv og radio skal begynne å skru opp hele dritten for å plombere..

 

Er det noen som vet hvordan det ligger an med garanti etter plombering?

 

Takker for svar!

Sist jeg sjekket mistet man garanti fra Samsung ved plombering. Vet ikke hvordan det blir med reklamasjon.

 

Hvor sjekket du dette? prøvd å google meg frem til det, men finner ikke noe

 

 

Det er jo noen år siden, men i 2012:

 

 

 

Han bekrefter at garantien ryker på TV-er som plomberes, men påpeker at dette kun gjelder Samsung - akkurat den produsenten Halvorsen valgte å kjøpe.

 

Ref: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/07/10/154889/nrks-regler-er-totalt-utdaterte

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har denne TV'en, og i følge NRK er den lisenspliktig.

 

Jeg har forsøkt å forklare at jeg bare bruker den som PC-skjerm, til spilling og netflix. Jeg har ingen kanalpakke eller dekoder, og ser ikke engang på NRK nett-tv på pcen...

 

De står fast på at jeg må betale lisens(selv om jeg har hatt en annen samsung med akkuratt samme ''mottaksmuligheter'' i flere år og fått fakturaen slettet når jeg har ringt og forklart hva den benyttes til.)

 

Jeg vil derfor plombere Tv'en, slik at jeg slipper å betale denne djevelsk latterlige avgiften de trykker ned i halsen på folk.

 

Det jeg lurer på er: Mister man garanti fra Samsung ved plombering? Dette er jo en tv som er 1mnd gammel, så jeg vil jo absolutt ikke at noen sløve ''elektronikk-eksperter'' fra Harald&Kåres Tv og radio skal begynne å skru opp hele dritten for å plombere..

 

Er det noen som vet hvordan det ligger an med garanti etter plombering?

 

Takker for svar!

Sist jeg sjekket mistet man garanti fra Samsung ved plombering. Vet ikke hvordan det blir med reklamasjon.

 

Hvor sjekket du dette? prøvd å google meg frem til det, men finner ikke noe

 

 

Det er jo noen år siden, men i 2012:

 

 

 

Han bekrefter at garantien ryker på TV-er som plomberes, men påpeker at dette kun gjelder Samsung - akkurat den produsenten Halvorsen valgte å kjøpe.

 

Ref: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/07/10/154889/nrks-regler-er-totalt-utdaterte

 

Hmm.. får vel bare ringe samsung på mandag og høre hva de sier. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Alt du trenger vite om plombering (regler, fremgangsmåte, garanti og reklamasjon) står godt beskrevet i denne artikkelen:

 

http://www.tek.no/artikler/guide-slik-slipper-du-nrk-lisensen/116315

 

spørsmålet var jo angående garanti, og det sier ikke artikkelen noen ting om,

 

Å lese før man kommenterer er alltid lurt.

 

Artikkelen nevner både garanti og Samsung spesifikt, og har en god og grundig generell gjennomgang av garanti vs. reklamasjon. Men man må selvsagt lese alt, ikke bare første siden.

Endret av anders99
Lenke til kommentar

Har problemer med denne TVen og GET. Ved første oppstart for noen uker siden så var det utrolig vanskelig å få bilde. Viste seg at man for herrens skyld ikke må velge noe annet enn 720p hvis man er så heldig å bli spurt om oppløsning. Måtte holde på å restarte både TV og boks flere ganger, forsøke å bytte kabler og hdmi-porter til en fant en kombinasjon som gav noe bilde. Når jeg først fikk bilde og ikke pustet på TVen på noen uker gikk det fint, helt til i går da jeg skrudde sammen nytt TV-bord og måtte dra ut kablene noen sekunder. Da var samme helvete i gang igjen.

 

Flere med liknende problem?

GET skylder på Samsung, Samsung skylder på GET...hvor ligger feilen mest sannsynlig?

Får greit signal fra xboxen og NRK-TV appen gir også fine bilder, så selve TVen fungerer veldig fint til andre ting enn med GET Box 2.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Han bekrefter at garantien ryker på TV-er som plomberes, men påpeker at dette kun gjelder Samsung - akkurat den produsenten Halvorsen valgte å kjøpe.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/07/10/154889/nrks-regler-er-totalt-utdaterte

 

Hmm.. får vel bare ringe samsung på mandag og høre hva de sier. Takk for svar :)

 

 

Her er en til referanse: http://www.tek.no/artikler/guide-slik-slipper-du-nrk-lisensen/116315/3

 

 

 

Han forteller også at for enkelte leverandører, blant annet Samsung, bortfaller garantien ved slike inngrep.

 

Gi beskjed dersom du finner ut noe annet. Jeg blir mest sannsynlig å plombere min TV selv etter hvert.

Lenke til kommentar

Har problemer med denne TVen og GET. Ved første oppstart for noen uker siden så var det utrolig vanskelig å få bilde. Viste seg at man for herrens skyld ikke må velge noe annet enn 720p hvis man er så heldig å bli spurt om oppløsning. Måtte holde på å restarte både TV og boks flere ganger, forsøke å bytte kabler og hdmi-porter til en fant en kombinasjon som gav noe bilde. Når jeg først fikk bilde og ikke pustet på TVen på noen uker gikk det fint, helt til i går da jeg skrudde sammen nytt TV-bord og måtte dra ut kablene noen sekunder. Da var samme helvete i gang igjen.

 

Flere med liknende problem?

GET skylder på Samsung, Samsung skylder på GET...hvor ligger feilen mest sannsynlig?

Får greit signal fra xboxen og NRK-TV appen gir også fine bilder, så selve TVen fungerer veldig fint til andre ting enn med GET Box 2.

 

Kan du ikke bare sette kortet fra Get rett i TVen og glemme dekoderboksen? Det fungerer fint hos meg med kort fra CD.

Lenke til kommentar

Har problemer med denne TVen og GET. Ved første oppstart for noen uker siden så var det utrolig vanskelig å få bilde. Viste seg at man for herrens skyld ikke må velge noe annet enn 720p hvis man er så heldig å bli spurt om oppløsning. Måtte holde på å restarte både TV og boks flere ganger, forsøke å bytte kabler og hdmi-porter til en fant en kombinasjon som gav noe bilde. Når jeg først fikk bilde og ikke pustet på TVen på noen uker gikk det fint, helt til i går da jeg skrudde sammen nytt TV-bord og måtte dra ut kablene noen sekunder. Da var samme helvete i gang igjen.

 

Flere med liknende problem?

GET skylder på Samsung, Samsung skylder på GET...hvor ligger feilen mest sannsynlig?

Får greit signal fra xboxen og NRK-TV appen gir også fine bilder, så selve TVen fungerer veldig fint til andre ting enn med GET Box 2.

Har selv UE78JS9505; ingen problem uansett oppløsning fra Getbox2.

Lenke til kommentar

 

Har problemer med denne TVen og GET. Ved første oppstart for noen uker siden så var det utrolig vanskelig å få bilde. Viste seg at man for herrens skyld ikke må velge noe annet enn 720p hvis man er så heldig å bli spurt om oppløsning. Måtte holde på å restarte både TV og boks flere ganger, forsøke å bytte kabler og hdmi-porter til en fant en kombinasjon som gav noe bilde. Når jeg først fikk bilde og ikke pustet på TVen på noen uker gikk det fint, helt til i går da jeg skrudde sammen nytt TV-bord og måtte dra ut kablene noen sekunder. Da var samme helvete i gang igjen.

 

Flere med liknende problem?

GET skylder på Samsung, Samsung skylder på GET...hvor ligger feilen mest sannsynlig?

Får greit signal fra xboxen og NRK-TV appen gir også fine bilder, så selve TVen fungerer veldig fint til andre ting enn med GET Box 2.

 

Kan du ikke bare sette kortet fra Get rett i TVen og glemme dekoderboksen? Det fungerer fint hos meg med kort fra CD.

 

Dette er ikke støttet med Get sine kort, så her må man dessverre ha boksen. Jeg har en JU7005, og der har jeg ingen problemer med Getbox 2.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Inntil videre er jeg veldig fonøyd, merket også fort forskjellen i kvaliteten når jeg tok den ut av esken i forhold til den forrige plastikk-TVn min :-P

 

 

Er det materialene TV'en er laget av som bestemmer kvaliteten og ikke bildet den gir? :-P

Lenke til kommentar

 

Inntil videre er jeg veldig fonøyd, merket også fort forskjellen i kvaliteten når jeg tok den ut av esken i forhold til den forrige plastikk-TVn min :-P

 

 

Er det materialene TV'en er laget av som bestemmer kvaliteten og ikke bildet den gir? :-P

 

Ja, er det ikke det da? Hehe, neida - tenkte nok mer på materialet TVn er lagd av, i motsetning til den tidligere TVn min som føltes ut som en plastikkleke i forhold til denne. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Noen som har fått ARC til å fungere?

Jeg sliter skikkelig med å få Marantz Sr5009 forsterkeren min og tv'n til å snakke sammen.. Får ikke lyd i Netflix appen (eller noen andre apper for den saks skyld).. Veldig irriterende,for skulle gjerne sett litt Netflix i 4k-kvalitet

Jeg sliter med ARC. Har vært i kontakt med Samsung flere ganger, hvor de bare foreslår å nullstille tv'en. Er den ikke nullstilt når man pakker den ut av eska kanskje? Har hatt trøbbel siden dag 1..

Samsungs HDMI-CEC løsning (Anynet+) er konfigurert på en rar måte spør du meg. Forsterkeren (Pioneer VSX-922) slår seg på og går til rett kilde, men UE55JS8005 fatter ikke at den også må aktivere lyd ut til Forsterker.. Irriterende å måtte bytte lyd-ut HVER gang jeg slår på tven. Og PLUTSELIG, så velger den å ikke sende lyd noe sted. Da må den slås helt av. Receiver også, for hvis jeg slår av tv når den har fått anfall, slår den ikke av receiveren..

Support sier jeg må prøve med optisk, men hvorfor i helskvette har man valget HDMI hvis det ikke skal fungere? (Jeg vet det er av barnslig karakter, men jeg insisterer på HDMI her.)

Min tidligere Panasonic TX-L47ET5Y var suveren og problemfri når det kom til HDMI-CEC. Alt fungerte slik man kan forvente. Lyd ut til receiver f.eks uten å måtte kødde i menyen hver dag.

 

Og sånn ellers: Irriterende at jeg ikke fikk med meg at den ikke har IPS-panel. Bildet får lett gråtoner og blasse farger om man ikke sitter relativt sentrert foran skjermen. Sofaen er omtrent 2.5 - 3m fra veggen som tv'en henger på.

Ble mye her nå, men jeg klarer ikke å stoppe meg selv fra å skrive ;)

 

Jeg plages også stadig med at skjermspareren kommer på når jeg ser på hva som helst. Netflix, Get, HBO, YouTube, samme hva; Samsung logo etter noen minutter. Neste dag? Kanskje ikke. Kanskje.

 

Mitt inntrykk av Samsung er at det virker som de skal pakke mest mulig funksjoner inn her, men når de gjør det blir det så mye at det meste er halvveis. Kanskje det skulle vært få funksjoner som bare virket helt fantastisk.. Jeg vet ikke, dette er mitt første Samsung produkt. Forresten, mitt andre. Jeg har et kjøleskap.. :hmm:

Samsung har nok ikke brydd seg om å rette på de "små" feilene med lyd via hdmi helt siden hdmi kom til.

Har selv erfart dette på flere modeller, for selv om jeg slår av hdmi kontrollen, fjernstyring mellom enheter, så kan jeg komme hjem til en TV som har vært slått på ett lite sekund, men nok til å slå på forsterkeren som blir værende på...

Dette er særlig ett problem om jeg bruker en universal kontroll som Logitech Harmony One (Logitech har selv sagt at det kan være en konflikt mellom signalene, hvis hdmi har med Anynet+ å gjøre, tror jeg det var. Er nå minst ett år siden jeg leste om det er). Var ikke klar over at det kunne være en årsak, men det viser seg at IR fra forskjellige kontrollere, kan ha egne signaturer, selv også om to forskjellige kontrollere kan fjernstyre samme skjerm.

Samsung TVer "vet" når dette skjer, så kan TV bli slått på flere ganger av seg selv i løpet av ett døgn, men bare ett brøkdels sekund. Men som sagt nok til at forsterker også slås på, selv om Anynet+ er deaktivert...

Også automatiske oppdateringer til TV har vært deaktivert.

Eneste løsningen til dette (jeg har informert Samsung om dette for godt over ett år siden, men de har åpenbart ikke gjort noe med dette) erå koble til TV med forsterker via optisk or lydens skyld, og deaktivere lyden via hdmi.

Da er det faktisk noe med lyden som forstyrrer signalene, og noen ganger så er også universal kontrolleren en årsak til dette.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...