Gå til innhold

Hello, Banzai, hva skal man velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Banzai fra februar til oktober i år (100 gb data) før jeg gikk over til Hello (Hello Lek 8 gb først, nå Hello 20) da jeg ønsket å gå tilbake til Telenor-dekning.

 

Om du kan leve med maks hastighet på data 10/4 mbits (ned/opp) og Telenor-dekning så gir Hello mest valuta for pengene til 300 kr mnd inkludert fri bruk av ordinære ringeminutter, sms og mms. Bruk i utlandet hos Hello er ganske greit med data til 0,64 per mb i Norden/EU/EØS og ellers overkommelige priser.

 

Hos Banzai vil du hovedsakelig betale 69 kr mnd ekstra for bedre datashastighet med 60 mbits ned, ellers er abonnementene ganske like. Banzai er litt dyrere enn Hello på data i Europa med 0,89 per mb og veldig mye dyrere på sms med 1,99 per stk mot Hello sine 0,39 per stk.

 

Banzai har forøvrig ikke lengre kundeservice per telefon, kun kontaktskjema og Facebook. Hello har kundeservice per telefon, kontaktskjema og Facebook. 

 

"Min side" hos Hello er betrakelig mye bedre enn Banzai ved at du kan se påløpt forbruk fortløpende (både inkludert forbruk og overtaksert bruk), legge til og fjerne tjenester og sperringer på abonnementet o.l. mens du hos Banzai kun kan følge med på databruken, se utsendte faktura o.l. Hello har også en grei mobilapp på Android og iOs som viser påløpt forbruk, noe Banzai mangler.

 

 

 

Alt i alt er jeg mer fornøyd med Hello så langt, de føles mer "gjennomført" med en skikkelig "Min side", mobilapp, tilgjengelig kundeservice, flere tilleggstjenester (du kan f.eks. ikke ha tvillingsim hos Banzai, kun en ekstra datasim) og alt har fungert knirkefritt siden jeg byttet til dem. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...