Gå til innhold

Eksamenskarakter i vg2?


Misha

Anbefalte innlegg

Hei folkens! jeg strøk i matte 2p når jeg gikk på vg2, fikk derfor ingen karakter på mattematik 2p som standpunkt, men nå i høst så startet jeg på voksenoplæring på sinsen, og har kommet opp til eksamen.. men i tilegg har jeg også en 3` er som standpunkt. og læreren på vo sier at vi kommer til å få 2 karakterer på kortet, altså en standpunkt og eksamenskarakter, men greia er at jeg ikke kom opp til matte eksamen når jeg gikk på vg2 (på stovner) jeg kom opp i psykologi 1 og har 4 på koret fra før av.

 

dt jeg mangler på kortet er kun standpunkt... så vet noen hva jeg kan få kortet? altså får jg eksamenskarakter på kortet eller kun standpunkt.  :hmm:

 

forresten jeg har hatt eksamen i matte2p, og syns det gikk greit, tror jeg kommer til å bestå, men er litt usikker fordi læreren på vo sier at vi også skal få både standpunktkarakter og eksamenskarakter og greia er at man kan bare komme opp i en fag når man går på vg2, enten skriftlig eller muntlig. 

Endret av qirat786
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får både standpunkt- og eksamenskarakter i 2P på vitnemålet. Når du tar opp fag i etterkant av videregående, gjelder ikke "regelen" om at man kun kan kommer opp i en eksamen på VG2.

er du helt sikker på det? kjenner du noen som har fåt både eksamenskarskter og standpunkt?

Lenke til kommentar

 

Du får både standpunkt- og eksamenskarakter i 2P på vitnemålet. Når du tar opp fag i etterkant av videregående, gjelder ikke "regelen" om at man kun kan kommer opp i en eksamen på VG2.

er du helt sikker på det? kjenner du noen som har fåt både eksamenskarskter og standpunkt?

 

 Hva du fikk og ikke fikk på VG2, er totalt irrelevant når du tar faget på nytt via voksenopplæring. Du risikerer å kunne komme opp i eksamen, og gjør du det, får du to karakterer.

 

https://sinsen.oslovo.no/for-elever/eksamen/eksamen-varen-2015/

Endret av Synonymt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...