Gå til innhold

Hodetelefon til TV/Hifi; trådløst


CYA

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tyr til dere på Diskusjon.no etter egen-research på Webben som ikke har gitt resultater. Utrolig vanskelig å få oversikt over alternativene som finnes når det kommer til trådløse hodetelefoner til TV/Hifi; jeg finner i alle fall nesten bare hodetelefoner til mobiltelefon nå om dagen. 

 

Har dog funnet et finfint Sennheiser-eksemplar (RS 165); i tillegg til storebroen RS 175. De nevnte to alternativer er dog noe over budsjettet  mitt; jeg setter pris på god lyd, men prislappen koster kanskje litt mer enn det smaker.

 

Forresten; finnes hodetelefoner som fungerer sammen; dvs. to/flere par hodetelefoner som kobles til en dokkingstasjon. Kun en nysgjerrighet riktignok, men om muligheten finnes er det selvsagt interessant. Selv om fruen for øyeblikket ikke synes begeistret for ideen om trådløs lyd, så kan det jo bli aktuelt i framtiden også for henne...

 

 

Jeg ser for meg et eksemplar som tilfredsstiller følgende kriterier;

 

 

Budsjett: Inntil 1.500, men er langt mer fornøyd om et fint eksemplar kan anskaffes til under 1.000,-

 

Kilde: TV (uten bluetooth). Hifi-anlegg når dette anskaffes.

 

Type & størrelse: Trådløs. Over øret og lukket; lydisolerende både til og fra omgivelsene. Dokkingstasjon med enkel ladeløsning er en stor fordel men intet krav.

 

Teknologi: I utgangspunktet er jeg indifferent, men jeg reagerer litt på støy; digitale kan derfor være å foretrekke. Jeg har også sett at bluetooth-sendere kan ha litt forsinkelse i lydoverføring, så dette er ikke helt å foretrekke. Behovet mitt når det gjelder portabel lyd er dekket v/ Bose QC15 og Bose Soundsport, slik at jeg behøver ikke et bluetooth-sett (som leveres eks. dokkingstasjon selvsagt).

 

Bruksområde: Fotball & film, til tider PS3/musikk. Til bruk i stue. Mikrofon er uinteressant.

 

Lydbilde: Ikke overdreven bass (type Beats). For øvrig et par som gir fyldig stadion- og film-lyd.

 

På forhånd takk for hjelpen!

Endret av CYA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett nærmere på Sony MDR-XB950BT. Du får det du betaler for, og dette mener jeg er noe av det bedre du kan forvente deg til 1500 kr. Vil du ha samme dempingen som med Bose må du nesten ty til ørepropper og/eller skru opp volumet

 

PS3 er heldigvis ganske grei når det kommer til kompatibiliteten med BT headset i motsetning til PS4.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg skrev at lydkilden vil være TV uten bluetooth, vil jeg ved et slikt forslag måtte benytte en Bluetooth-sender - eller? Bluetooth-sendere har jeg fremdeles til overs å høre noe godt om. I tillegg skyter den totale prisen over budsjettet mitt. Men takk, uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...