Gå til innhold

Noen eier Multicom Kunshan P651R?


toy_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en multicom PC selv, men du må nok takle litt susing fra den. Jeg har hatt laptopen min i et år, og etter et halvt begynte den å bråke noe forferdelig mye. Bråker til og med når jeg bare bruker Word.

 

Den suser veldig svakt, knapt hørbart, ved all slags "vanlig" bruk. Kjølebrettet jeg bruker under laptopen har egen vifte, og den høres bedre enn viftene i laptopen selv når jeg skrur ned hastigheten på den ned til minimum. Når man spiller eller gjør noe annet som krever hardere jobbing av prosessor/skjermkort så spinner viftene litt opp, og susingen øker, men aldeles ikke til et ubehagelig eller plagsomt nivå. Hvis man bruker Fn + 1 for å skru alle viftene opp til maks omdreininger, så suser det svært hørbart. Dette er imidlertid noe som aldri skjer ved spilling eller annen normal bruk - selv ikke ekstrem stresstesting (FurMark o.l) får viftene til å rotere så heftig. Normalt ligger lydnivået mye lavere selv under spilling av de mest krevende spillene. Jeg bruker Fn + 1 daglig i noen få sekunder for å få blåst ut innvendig støv skikkelig.

 

 

Er det mulig å modifisere denne til å få plass til to snurredisker som er over 7mm?

Har nemlig en 1TB disk som er 9,5 mm tykk fra før

 

Å få plass til to snurredisker dersom bare en av dem er 9,5 mm tykk, blir nok en håpløs oppgave. Kjøp et eksternt diskkabinett m/USB tilkobling til et par hundrelapper.

 

 

PS. Denne laptopen har stålkontroll på temperaturene. Jeg har ennå til gode å se temperaturene i skjermkortet nå opp i 70 grader, og en av prosessorkjernene toucher en gang i blant 80 når den blir presset hardt. Og turboboost'n i prosessoren fungerer fremdeles selv etter en time på FurMark ... kjernene - alle 4  - ligger da og surrer på ca 2,9-3,1 GHz. (Intel Core i7-6700HQ klokker default 2,6 GHz, turbo opp til 3,5 GHz på 1 kjerne, opp til 3,1 GHz alle kjerner). Når jeg kjører FurMark + Prime 95 samtidig får jeg fremdeles turbo til 2,8 GHz, alle kjerner. Dette er så og si uhørt i en laptop. Downclocking pga temperaturer skjer aldri, hverken i prosessor eller skjermkort. Enda mer imponerende blir det når man tar i betraktining hvor tynn og kompakt denne laptopen er.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

 

 

 

. Når jeg kjører FurMark + Prime 95 samtidig får jeg fremdeles turbo til 2,8 GHz, alle kjerner. Dette er så og si uhørt i en laptop. Downclocking pga temperaturer skjer aldri, hverken i prosessor eller skjermkort. Enda mer imponerende blir det når man tar i betraktining hvor tynn og kompakt denne laptopen er.

 

 

Det var smått imponerende. Omtrent alle 15" (og en del 17") maskiner jeg har vært borti siste par årene har klokket ned mer eller mindre under slike forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...