Gå til innhold

Gruppeintervju, Elixia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kjipe er jo at du skal fortelle om deg selv og hvorfor du passer til jobben .... forran de andre som sitter å ser på deg.. og skal gjøre det samme straks.. 

 

Men vanligvis så er det ikke så direkte, dere kan bli delt opp i 2 grupper om dere er mange, så får dere en case dere skal løse eller diskutere. 

Hvordan du da fremstår i prosessen med de andre, det er der du får jobben. 

 

Sitter du bare å ser på? Hører du på deres forslag? Løsningsorientert? Overkjører du de andre ol. 

Det som evt skal presenteres betyr lite, vegen frem dit man ofte ser på. 

Lenke til kommentar

Jeg var på et gruppeintervju for 5 år siden. Jeg opplevde det som annerledes og dels ubehagelig fordi vi ble filmet, det var uklart hva formålet var og uklart hva de så etter i kandidatene.

 

Vi var vel rundt 20 deltakere på intervjuet og jeg var den klart yngste. Det varte vel i 2 eller 3 timer. Det begynte med at alle skulle presentere seg selv. Folk hadde litt forskjellige presentasjoner, men det innebar å fortelle hvem man var, hva man gjorde, hvor man kom fra, litt om bakgrunnen sin og kanskje hvorfor man søkte jobben. Så ble vi delt inn i grupper på 4 eller 5 personer. Da skulle vi samarbeide om en problemstilling og en presentasjon om selskapet. Alle gruppene fremførte sin oppgave etterpå. I mellomtida gikk vi ut én og én for å ha et kort intervju på tomannshånd med en av intervjulederne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...