Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i ferd med å relansere nettsidene til el-innebandylaget vårt her på Levanger; lhslbandy.com

Drupal er det CMSet jeg har brukt i et par år nå, men på grunn av et par sikkerhetsproblemer har jeg bestemt meg for å gå nye veier og prøve på noe nytt.

 

Spør i den anledning om noen har forslag og erfaringer med CMS (Content management system) som er god i bruk for nyheter, artikler, bilder og annet klubbrelatert? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hva som er sikkerhetsproblemene? Vurderer å bytte ut en Wordpress-løsning med Drupal selv...

 

 

Ellers er vel det som ligger nærmest drupal administrativt sett slik jeg har sett Joomla - finnes jo en hel haug med CMSer som er mye brukt, men mange av de trenger en god del konfigurasjon for å få på plass ett greit oppsett, mens Dupal/Joomla/Wordpress iallefall har ett greit utvalg temaer du kan starte fra.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Det er vel det vanlige - "fire and forget" problemet. Mange mennesker tror at de kan sette opp en webserver med innhold på internett og så er alt i orden. Det er å be om problemer. Alle CMSer, rammeverk, webservere og databaser har hatt sikkerhetshull før, og kommer til å få det i fremtiden også.

Eneste ansvarlige måten måten å ivareta det du har satt opp på internett er å følge med på trusselbildet, utviklingen av de komponentene du bruker og rapporter om sikkerhetshull. Så sjekker du om din installasjon er sårbar, og oppdaterer / patcher etter behov. Men da blir det plutselig mer jobb med dette...

 

De tryggeste CMSene er de hvor sikkerhetshullene blir fikset raskest. Ingen CMSer er "sikre".

 

Siden Drupal ble nevnt i tråden, her er Drupal sine kjente sikkerhetshull: https://www.drupal.org/security

Av fire i 2015 er to "critical", ett "moderately critical" og ett "less critical". Dersom du kjører en versjon av Drupal som er eldre enn fra 2015, så drar du med deg (et eller flere av) sikkerhetshullene fra året før også...

Og Drupal er ganske bra på sikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...