Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2.4 ghz og 5ghz. Finner ikke 5ghz på maskinen min?


Anbefalte innlegg

Hei!
Beklager om dette er lagt inn i feil tråd.


Har problemer med og finne 5ghz nettet på maskinen min, har ikke den fjerneste anelse hva det kan komme av, noen som har noen vittige forslag?

Eller har vært borti lignende?

Har prøvd å endret på routern på kanalene, men til ingen nytte.

 

 

Maskinen er en Asus G551JM Laptop.

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har laptopen et  802.11 a/b/g/n wifi kort, skal den kunne bruke 5GHz også. 

 

Fra Wikipedia:

802.11n standardized support for multiple-input multiple-output, frame aggregation, and security improvements, among other features. It can be used in the 2.4 GHz or 5 GHz frequency bands.

 

Har bla en RT-N66U router og den kjører på 5GHz frekvensen, samme gjør laptopen min, en Clevo P370SM-A.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Har laptopen et  802.11 a/b/g/n wifi kort, skal den kunne bruke 5GHz også.

Feil. At den støtter 802.11n er absolutt ingen garanti for at den støtter 5GHz. Poenget er at 802.11n kan bruke 5GHz i motsetning til 802.11 a/b/g som kun er 2,4GHz.

 

 

Hvis man sjekker spesifikasjonene på Asus G551JM så står det ingenting om dual band eller 5GHz hverken hos Asus eller Komplett. Derfor konkluderer jeg med at denne laptopen ikke støtter 5GHz.

Lenke til kommentar

 

Har laptopen et  802.11 a/b/g/n wifi kort, skal den kunne bruke 5GHz også.

Feil. At den støtter 802.11n er absolutt ingen garanti for at den støtter 5GHz. Poenget er at 802.11n kan bruke 5GHz i motsetning til 802.11 a/b/g som kun er 2,4GHz.

 

 

Hvis man sjekker spesifikasjonene på Asus G551JM så står det ingenting om dual band eller 5GHz hverken hos Asus eller Komplett. Derfor konkluderer jeg med at denne laptopen ikke støtter 5GHz.

 

 

Stemmer nok bra det, var søren meg ikke lett å finne ut, men litt googling viser at:

 

 

Qualcomm Atheros AR9485WB-EG is a single band adapter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...