Gå til innhold

Søke seg inn til master hos et annet universitet fra NTNU (siving)


trakten

Anbefalte innlegg

Jeg går førsteåret NTNU siving og eneste ulempen med det er vel at man er "bundet" til å være her i fem år for å få sivilingeniørgraden. Det jeg egentlig lurer på om man fortsatt har en mulighet til å søke seg inn på masterprogrammer i utlandet (selv om man ikke har en bachelor-diplom), men at man forteller universitetet man søker til at man har hatt 3 års bakgrunn fra NTNU eller skaffer papirer som beviser det. 

 

Vet om en som har gjort dette i Norge da, han gikk tre år industriell design og søkte seg inn på AHO for å ta masteren sin der. Har også hørt om noen som har gjort noe liknende i Frankrike på INSA sin ingeniørskole (vanligvis 5 års utdanning der), der det bare gikk 3 år og søkte seg videre til master i andre land. 

 

På grunn av det frister det for min del å ta en bachelorgrad i hjembyen min for å kunne dra på utveksling og så ta en master og dra på utveksling enda en gang i så fall, med mindre jeg kommer inn på et masterprogram i utlandet. 

Men samtidig så føler jeg at jeg burde utnytte potensialet mitt og være takknemlig for at jeg har kommet inn på NTNU, som jo har et godt rykte. 

 

Noen som har erfaringer eller vet om dette er mulig?  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+61342

Telenors nye toppsjef Sigve Brekke gjorde vel noe lignende med passe suksess :wee:

 

Må vel være mulig å ta kontakt med det aktuelle lærestedet og spør? Du får jo karakterutskrift med poeng og fag som sikkert kan dekke opp for en bachelor i utlandet hvis det er relevant nok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...