Gå til innhold

Har et HD 7790, oppgradere eller crossfire?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei har ett AMD Radeon HD 7790 serie gigabyte og jeg har tenkt på et nytt skjermkort har tenkt på Msi Gtx 970 burde jeg oppgradere eller ha det jeg har og kjøpe crossfire?

 

 

 

 

Takk på forhånd

 

HD7790 selv i Crossfire vil ligge evig langt bak GTX970. Dersom du vurderer å kjøpe ny skjerm snart, kan R9 390 være et godt alternativ til GTX970. Uten overklokking er R9 390 i gjennomsnitt litt raskere i 1080p, og enda litt raskere i 1440p. R9 390 støtter FreeSync skjermer, som gjerne er både en tusenlapp og to rimeligere enn G-Sync skjerm som man trenger til Nvidia skjermkort. En FreeSync skjerm er en flott oppgradering som kan gi skjermkortet ditt lenger "levetid" ettersom spill virker mer flytende selv på lavere fps. Ditt nåværende skjermkort støtter det imidlertid ikke i spill.

Lenke til kommentar

 

Hei har ett AMD Radeon HD 7790 serie gigabyte og jeg har tenkt på et nytt skjermkort har tenkt på Msi Gtx 970 burde jeg oppgradere eller ha det jeg har og kjøpe crossfire?

 

 

 

 

Takk på forhånd

 

HD7790 selv i Crossfire vil ligge evig langt bak GTX970. Dersom du vurderer å kjøpe ny skjerm snart, kan R9 390 være et godt alternativ til GTX970. Uten overklokking er R9 390 i gjennomsnitt litt raskere i 1080p, og enda litt raskere i 1440p. R9 390 støtter FreeSync skjermer, som gjerne er både en tusenlapp og to rimeligere enn G-Sync skjerm som man trenger til Nvidia skjermkort. En FreeSync skjerm er en flott oppgradering som kan gi skjermkortet ditt lenger "levetid" ettersom spill virker mer flytende selv på lavere fps. Ditt nåværende skjermkort støtter det imidlertid ikke i spill.

 

Ok har du noe du kan anbefale msi geforce eller noe annet?

Lenke til kommentar

Asus er aldri feil om du går for Geforce, personlig liker jeg versjonene med bedre kjøling som for eksempel Asus Strix. Når jeg ikke spiller står som regel viftene stille og når jeg spiller hører jeg 140 mm viften på vannkjølingen bedre enn skjermkort viftene. Dessuten klokker kortet veldig bra, Jeg kjører mitt GTX980 på 1475Mhz (går bra på 1500 også) fra 1278Mhz. (kun vannkjøling på cpu)

Endret av FB.934880505
Lenke til kommentar

 

Av GTX970 liker jeg disse 2 spesielt godt. De er veldig populære. Det samme gjelder egentlig for R9 390 også, men i tillegg skal visst der Sapphire versjonen også være bra. 

Ok Jeg tror jeg går får asus sin r9 390 men burde jeg kjøpe denne skjermen https://www.komplett.no/product/807104/datautstyr/skjermer/skjermer/benq-24-3d-led-xl2411z

 

 

Nei, til AMD skjermkort er den store fordelen at du kan få adaptive sync skjerm til en grei pris. I prisklassen snakker vi om en av disse avhengig av om du vil ha 24" eller 27" skjerm. Tilsvarende skjermer til Nvidia skjermkort koster 1500Kr mer. Ellers har det etterhvert blitt en hel haug av FreeSync skjermer som vil passe bra med et R9 390. Det kommer an på pris og hva du vektlegger. PLS/IPS er en type panel som har bedre innsynsvinkel, og ofte fargeuniformitet. Men flere av disse skjermene går bare til 60Hz, så de er mer til film og foto enn spill. Med mindre du spiller spill som ikke er så avhengig av rask oppdateringsfrekvens. 4K blir litt for heftig for R9 390 til mange spill, men det er ikke noe i veien for å sende 1080p bilde til en 4K skjerm. Det går ikke på bekostning av skarphet siden oppløsningen er på nøyaktig 4 ganger 1080p. Men igjen blir du bremset ned til 60Hz.

 

Du må nesten spesifisere hvor mye du vil bruke, og hva skjermen hovedsakelig skal brukes til, hvilken type spill for eksempel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...