Gå til innhold

Noen som har studert Informatikk: design, bruk, interaksjon ved UiO?


trakten

Anbefalte innlegg

Er det noen som har studert Informatikk: design, bruk, interaksjon ved UiO og kan si litt om hvor de fleste jobber etter utdanningen og om hvor mange som får jobb før de er ferdige med graden sin?

 

Lurer også på hvor mye startlønna ligger på for nyutdannede, og hvor mye gjennomsnittet tjener i året når de jobber som interaksjonsdesignere? Er det også muligheter for å jobbe som tjenestedesigner hvis man går på studiet i UiO?

 

Vet at industriell design på NTNU også har spesialiering i interaksjonsdesign, og lurer på om det er noe "fordel" hvis man er utdannet siving fra NTNU istedenfor UiO?

 

I tillegg lurer jeg på om hvor og når det passer å ta et utvekslingsår i utlandet hvis man går interaksjon på UiO?

Kjenner dere noen som har tatt en hel mastergrad i interaksjon i utlandet, etter at de tok bacheloren på UiO?

 

Og til sist, holder det med en bachelorgrad fra UiO for å få en jobb, eller vil en master være mye bedre? 

 

Takker så mye :)

Endret av miley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare på alt, men jeg har vært innom siving på NTNU før jeg begynte på interaksjonsdesign på UiO (der jeg er nå), og dette er to veldig forskjellige studier. Det kan du se om du ser på oppbyggingen til de to studiene. På siving er det mye matte og programmering, mens på interaksjonsdesign/UiO er det mye større fokus på brukertesting og brukermedvirkning, bruk av vitenskapelige metoder på brukertesting (noe samme metoder som kognitiv psykologi), prototyping osv.