Gå til innhold

Henger seg under WinXP innstallasjon

germ

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det værste er at jeg IKKE bestilte twinmos med overlegg. Men det var det jeg fikk...

Edit: Nå har jeg 67 feil!! Denne rammen må være fucka!

Endret av germ
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Page fault in nonpaged area,

Da er det mest sannsynlig L2 cache i cpu som kødder og eller minne, sjekk microsoft knowledge base

http://www.microsoft.com/technet/treeview/...md_stp_ccgm.asp

"If you added new hardware recently, remove and replace the hardware to determine if it is causing or contributing to the problem. Run diagnostics software supplied by the hardware manufacturer to determine if the component has failed."

Skrevet (endret)

Vel.. Det endte på 107 feil etter ca 2 timers testing.

Har bytta minnesokkel og begynt testingen igjen.. Noen som har noen andre ideer?

Windows XP med Servicepack 2 og Windows 2000Pro med Servicepack 4 er på vei!

Endret av germ
Skrevet (endret)

Specsen på maskinen jeg bygger er forresten:

Asus P4B533-V (ikke mitt kort)

512 3200 Twinmos

2.8 Celeron

WB1200JB

Samsung 52x cdrw

Endret av germ
Skrevet
Cd-en er fin. Holder på å ordne winxp sp2 cd. Kanskje dette vil hjelpe. Tror ikke det er noe galt med kjøleren. Tempen er fin den. Men takk alle sammen enda en gang! Skal teste memtest! Takk

Win XP SP2 kommer vel ikke før til sommeren, så det skal vel godt gjøres å skaffe den nå.

Har du prøvd å sette ned RAM-timings og så teste minnet?

Skrevet (endret)

tester nå i det andre sporet. Har "bare" funnet 6 feil etter 30mins. Merkelig?!

Skal sette ned timinen. Men det er jo 3200 minne som går på 266 eller 200 nå (gjør det ikke) 400fsb...

Endret av germ
Skrevet

Etter 15 mins viste den ikke noen feil når jeg satt ned timingen. Prøver på nytt å installe nå.... spent....

Skrevet

Med timings mener jeg ikke hastighet (MHz) men derimot nettopp "Memory Timings". Cas etc...

Og det at det blir forskjellig antall feil er nok nettopp pga ustabilitet. Det skal ikke være én eneste feil.

Skrevet

vet hva timings er, bare tenkte det at når minnet er godkjent for 400. og det kjører på 266 eller 200. burde den lettere klare agressive innstillinger (ikke minst standardinnstillingene!

Takk skal du ha! :yes:

Skrevet

Selv om de skal tåle høy hastighet, så trenger de ikke å tåle stramme timings. Prøv cas2,5, og sett de andre til 3-3-3 og 7. (vet ikke hvilken rekkefølge de kommer i i din BIOS).

Skrevet

Hadde og dette problemet. Gjorde akkurat som du nappet ut alt og testet det i andre maskiner. Jeg tok en BIOS UPDATE og det gjorde susen.

Sikker på at jeg prøvde å installere Windows 40 ganger før jeg fikk det til

Skrevet

Biosen er den aller nyeste godkjente fra asus. Men en ting...

Siden jeg har samma hk, kan jeg ikke hive denne disken inn i min, innstallere windows der for siden å hive den tilbake igjen i denne maskinen?

Skrevet
Siden jeg har samma hk, kan jeg ikke hive denne disken inn i min, innstallere windows der for siden å hive den tilbake igjen i denne maskinen?[/b]

Ingen som vet dette?! :shrug:

Skrevet
Siden jeg har samma hk, kan jeg ikke hive denne disken inn i min, innstallere windows der for siden å hive den tilbake igjen i denne maskinen?[/b]

Ingen som vet dette?! :shrug:

Er sikkert verdt et forsøk iallfall. Men det ser jo ut som om maskina er ustabil uansett.

Har du gitt CPU og minne nok spenning? Prøv å gi litt ekstra.

Skrevet

Volten står på default. Er vel 1,55 eller no.. Kan jo guffa'n opp litt.. Skal teste. Nå blir windows med sp2 (det står det på den men..) levert på døre om få mins. Prøver det først jeg når den kommer.

Skrevet

nå har jeg prøvd å sette disken i min maskin, innstallere windows der (noe som gikk fint) for så å sette disken tilbake igjen. Får bare opp "Any key to reboot".. altså det gikk til ******..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...