Gå til innhold

[Løst] LG 65UF950VAEN eller Samsung 65" Curved SUHD TV UE65JS9505?


Anbefalte innlegg

Lurerpå hvilken tv jeg bør gå for, begge er å få til 30 000kr.  Selv om det er tilbuds pris på Samsungen, og den koster 50 000kr andre steder.  Men hvem er best ut av de 2?  Samsungen er opprinnelig priset høyere, men er den værdt mer av den grunn, og er bedre?  Begge har 10 bits farver så vidt jeg vet.  30 000 er å mye penger, hvis jeg venter til Januar salg, kan godt hende Lg'en blir å få til 20 000.  Men 30 000 for samsungen er igrunn godt tilbud, da andre skal ha 50 000 for den, men er den værdt penge hvis Lg blir å få for 20 000 om ett par mnd?

 

Kom gjerne med andre tv forslag å.  Jeg bruker tv'en mye til å se serier og filmer gjennom nett.  litt ps4 gaming og veldig glad i film, lydanlegg har jeg, så hvor god lyd en tv har spiller ingen rolle.

 

Takker for alle svar på forhånd :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde personlig absolutt gått for LG'en om det sto mellom disse. Hvorfor? Made in Japan VS Made in China.
Dette har for meg mye å si, for andre lite. Jeg synes farge-gjenngivningen til LG også er mer realitsitsk. Samtidig synes jeg hvitbalansen er mer nyansert.

However, hadde jeg hatt 30k å brenne på TV nå, så hadde jeg uten tvil kjøpt noe med OLED. Sortnivået... WOW  :w00t: 

https://www.expert.no/tv-og-tilbehor/tv/lg-55eg920-55-oled-tv/p-249796/

Disse vil nok muligens dette i pris fremover, hvem vet.

Lykke til!

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Samsung er sør koreansk.  Tror ikke det er spart på kvaliteten når det gjelder Samsung  tv'en, den er svindyr, men har hvert på tilbud.  Oled frister jo selvsagt, men vil ikke gå ned til 55" har stor stue, og vil derfor ha en stor tv :)   Tek.no skriver att Samsungen er imponerende nære oled på svart nivå.  Og fargene skal være imponerende nøyaktig etter justering.  Så jeg har tatt sjangsen og bestilt meg  Samsungen, ettersom tilbudet gikk ut i går slo jeg til da.  Blir jeg ikke fornøyd kan jeg returnere.   Tv'en vant Eisa pris for beste High end tv, så jeg tviler på att jeg blir missfornøyd, det er bare att jeg sku ha likt og hatt Oled for så mye penger, men.. 65" 4k Oled er over dobelte i pris, og 30 000 er absolutt meste jeg kan strekke meg til uten å kaldsvette om natta.  

 

Men mange takk for råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...