Gå til innhold

Kjente omtrent ingenting


Anbefalte innlegg

Hei! Den festen som jeg snakka om i forrige innlegg ble flyttet, så i helgen drakk jeg skikkelig får første gang. To uker før der var jeg hos noen og drakk da 1 og halv øl pluss noe vodka 40%, det var første gangen. Kjente ingenting da. Alle sier at vi skal holde hos unna sprit når man er uerfaren og nybegynner, men jeg klarte ikke å holde meg denne helgen. Har jo aldri kjent følelsen av å være påvirket av alkohol før så forventningene var ganske høye. Drakk 2 øl, 2cidere 1 smirnoff. Pluss så drakk jeg en del vodka 40%. Det eneste som jeg kjente av virkningene var at balansen var utrolig dårlig, jeg klarte å falle en del ganger når jeg skulle gå men jeg var hele tiden ops på hva jeg gjorde. Jeg så de andre danse og kunne ikke sluppet meg løs slik selv. Jeg følte meg ikke noe lykkeligere eller "påvirket". Mot slutten av festen, altså etter noen timer så kom plutselig det ett shock eller ett eller annet. Jeg satte meg ned i sofaen og var utrolig kvalm. Jeg hørte min egen stemme snakke også satt jeg der og studerte alle folkene som gikk rundt der. Dette ga seg etter litt men var en utrolig rar opplevelse. Hvorfor kjente jeg så lite? Jeg veier 73 og er 1,94 Skulle ikke jeg vært dritings når jeg drakk så mye? Det eneste som jeg merket var at balansen min var skikkelig dårlig, men ellers egentlig ingenting.

Endret av Ferrariboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høyres jo ut som at du kjente plenty nok, kva hadde du forventa at du skulle kjenne?

 

Alkohol er eit rusmiddel som er sløvende og som påviker balansen samt at det hemmer din evne til å tenke kritisk.

Du har fortsatt sosiale sperrer, dei forsvinner ikkje, men du bryr deg litt mindre om dei. Så om du ikkje vil danse så gjer ikkje alkohol at du begynder å danse, men kanskje du blir litt lettare å få med på å danse om nokon insisterer.

 

Sinnstilstanden ved alkohol vil variere alt etter person til person, og din sinnstilstand når du starter å drikke. Enkelte blir glade og oppstemte av alkohol, andre blir berre trøtte og andre blir sinte og voldelige når dei drikk.

Det kan være at du er ein av dei personane som fint kan drikke utan å miste sjølvkontrollen, men at du ikkje eigentleg får så mykje igjen for det.

Alkohol kan være med å forsterke følelsane du har, dei sosiale rammene har også mykje å seie. Det er stor forskjell på å drikke to øl heime åleine, kontra å drikke to øl på eit vorspiel i festlig lag.

 

Det kan også være at blei veldig full litt for rask. Du seier ingenting om kor mykje sprit du drakk (eller størrelsen på øl-flaskene/boksene), men sprit opptaket går ekstra raskt når du har drukket noke som inneheld kolsyre.

Det er derfor ikkje umogleg at alkoholvirkninga slo over deg så raskt at du blei kvalm, slapp og søvning før du eigentleg fekk kjent på den gradvis aukande promillen.

Det er dette som er grunnen til at du blir fråråda å drikke sprit fyrste gongane du drikker, det er alt for lett å berre bli trøtt av alkoholen når du drikk for fort.

 

Alkoholrusen vil også variere litt alt etter kva du drikker, mange synes f.eks. at dei blir meir gladspente av å drikke vin i staden for øl. Det har vanligvis noke med alkoholstyren og korleis ein drikk alkoholen. Det er stor forskjell på korleis promillen stiger dersom du sipper av eit vinglas, kontra drikker shots med sprit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...