Vooon Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Er det noen som har forslag til bra jazz-skiver? Sånt som er bra og plinkre til.
Kowalski Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Forklar hva du mener med å plinkre, så skal jeg gi deg et par tips : )
Vooon Skrevet 15. november 2003 Forfatter Skrevet 15. november 2003 (endret) Tja... spille gitar til. Sanger, eller kanskje helst sanger uten tekst man kan improvisere til. Er newb når det gjelder jazz, tenkt jeg burde gjøre noe med det siden det er ganske kult egentlig. EDIT: skriveleif Endret 15. november 2003 av LordTimmy
Manx Skrevet 16. november 2003 Skrevet 16. november 2003 (endret) Er ingen stor jazz fan, men Nils Petter Molvær er veldig god, Khmer og Solid Ether er to bra skiver Vet ikke om det hjalp, sikkert ikke *grin* Edit: skriveleif Endret 16. november 2003 av MU26599
Onkel Skrevet 26. november 2003 Skrevet 26. november 2003 Weather Report: Heavy Weather. Og hvis noen vet om noen skiver som ligner på den... TELL MEEE!
bjaa Skrevet 28. november 2003 Skrevet 28. november 2003 Jazz + Gitar = Django Reinhardt Django Reinhardt er genialt! Jeg har hørt på det siden jeg var liten (ps, er 15 år og liker Django )
Vooon Skrevet 30. november 2003 Forfatter Skrevet 30. november 2003 Jazz + Gitar = Django Reinhardt Takk for den! Knallgreier.
Delvis Skrevet 11. desember 2003 Skrevet 11. desember 2003 Weather Report: Heavy Weather. Og hvis noen vet om noen skiver som ligner på den... TELL MEEE! Enig, den er kjempe.. og beste av Weather report synes jeg. Noen tips: Jaco Pastorius : Pastorious Miroslav vitous : Majesty music, magical sheperd, infinity search Jukka Tolonen: crosssection Isotope: Isotope, illusion, deep end Lenny white: Venusian summer Mikael Urbaniak: fusion, fusion III, heritage Gary Boyle : the dancer Wlodek Gulgowski: soundcheck Sjekk også på: allmusic.com. mye beskrivelser/sammenligninger etc
music-pilot Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 (endret) Ingen ekspert på jazz, men har hørt litt på Oscar Peterson. Han skal visstnok være en legende. Edit: Takk for alle andre tips også! Endret 12. desember 2003 av music-pilot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå