Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ADHD diagnose - Hva nå?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tidligere fått diagnosen impulsiv ADHD. 

Har ikke tenkt stort mer på dette i de siste årene men har begynt å få problemer med stress, irritasjon, konsentrasjonsvansker og agressjon, med dette ønsker jeg å prøve reseptbelagt medisin.

 

Har veldig dårlig råd da både jeg og samboer er studenter men det blir veldig dyrt med mange legebesøk, har fått vedlagt bekreftelse fra Sykehuset - Hvordan går jeg frem får å få resept nå? Må jeg ta dette med fastlege eller psykolog, må jeg inn for ny vurdering?

 

post-226106-0-70687900-1445177615_thumb.jpg



Anonymous poster hash: 10ec8...37b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på at dette er A-preparater, og de skal vanligvis være startet opp hos spesialist. Så hvis du aldri har brukt ADHD-medisiner kan det være fastlegen henviser deg til psykiater. Men jeg er usikker siden du har en så fersk bekreftelse fra sykehuset, det kan være fastlegen da har lov å starte opp slik foreskriving.

 

Psykolog hjelper ikke her; ingen psykologer har rett å skrive ut medisiner. 

 

Men rette stedet å starte er uansett hos fastlegen.

Lenke til kommentar

Ork anonymposting.

Ble henvist til psykolog av fastlege da jeg ikke fikk tak i diagnosen (fikk tak i den til slutt). 

Psykologen snakket om at jeg måtte igjennom en del testing og at dette ville ta mange psykologtimer som ville være en prosess som tok lang tid. Får ringe fastlegen i morgen for å se om jeg har kommet meg noe lenger med bekreftelsen jeg fikk. 

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...