Gå til innhold

Hvordan vil en Xiaomi-telefon fungere i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei,

Telefonen min har gått i stykker. Jeg har sett litt på en Xiaomi Mi Note. Vil denne fungere fullverdig i Norge med et telenorabonnement? Jeg tenker da på 4G-frekvenser og alt annet som eventuelt kunne være et problem.

Jeg flytter også til Nord-Amerika over nyttår. Vil denne fungere godt her òg?

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra linken din så vil den fungere i Norge, men den støtter ikke bånd 20 (800MHz) for 4G LTE.

 

Frekvenser som er i bruk i Norge (GSM):
2G - EDGE : 900, 1800 Mhz
3G - UMTS : 900, 2100 Mhz (bånd 1 og 8)
4G - LTE : 800, 1800 og 2600 Mhz (bånd 20, 3 og 7)

 

Jeg har ikke undersøkt hvilke frekvenser som er i bruk i USA. Merk at i USA har de to forskjellige typer nett: GSM (samme som vi bruker i Norge / Europa) og CDMA.

Lenke til kommentar

Jeg har en xiaomi mi note pro, og har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt med tanke på dekning. Fikk 4g alle de plassene jeg var vant til å få det med andre telefoner..? Er vel mye likt mellom note og note pro, standard er vel litt stusseligere enn pro, som ligger litt i navnet. Men Note pro var hvertfall en helt rå tlf, veldig morsom å prøve og faktisk veldig god byggekvalitet..!

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på en Xiaomi Mi Note. Vil denne fungere fullverdig i Norge med et telenorabonnement? Jeg tenker da på 4G-frekvenser og alt annet som eventuelt kunne være et problem.

 

Jeg flytter også til Nord-Amerika over nyttår. Vil denne fungere godt her òg?

 

 

Ut i fra linken din så vil den fungere i Norge, men den støtter ikke bånd 20 (800MHz) for 4G LTE.

 

Frekvenser som er i bruk i Norge (GSM):

2G - EDGE : 900, 1800 Mhz

3G - UMTS : 900, 2100 Mhz (bånd 1 og 8)

4G - LTE : 800, 1800 og 2600 Mhz (bånd 20, 3 og 7)

 

Jeg har ikke undersøkt hvilke frekvenser som er i bruk i USA. Merk at i USA har de to forskjellige typer nett: GSM (samme som vi bruker i Norge / Europa) og CDMA.

 

 

Jeg har en xiaomi mi note pro, og har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt med tanke på dekning. Fikk 4g alle de plassene jeg var vant til å få det med andre telefoner.. Er vel mye likt mellom note og note pro, standard er vel litt stusseligere enn pro, som ligger litt i navnet. Men Note pro var hvertfall en helt rå tlf, veldig morsom å prøve og faktisk veldig god byggekvalitet..!

 

mtp på svarene over ville jeg vurdert Zuk Z1 som alternativ til Mi Note.

Mye av samme maskinvare SD801/3GB ram, men med Z1 får du fingerleser, digert batteri, cyanogen ferdig innstallert, USB-c.

 

http://www.zuk-store.com/en/smartphone/8-ready-to-buy-a-zuk-z1.html

 

Ang bruk i USA vil du evt få gode svar på f.eks. xda

 

Du finner aktuelle frekvenser her.

http://finnsenderen.no/finnsender

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...