Gå til innhold

Hovedkort det er noe galt med?


eckmann

Anbefalte innlegg

Her er problemet mitt. Jeg får ikke noe bilde opp på skjermen når jeg starter maskinen. Alt er koplet som det skal og det er ikke dårlig kontakt mellom mellom skjermkort og AGP-slot.

Resatt bios, men virker ikke, skjermkortet er pøvet i en annen pc og virker, prøvet et annet skjermkort i pcen, men samme problem.

 

Har ikke noen mulighet til å prøve ram i en annen pc, eller cpu da jeg ikke kjenner noen med socket 940 hk og ecc/reg minne. Har allikevel prø vd med en og en brikke, i alle slot'ene, men hjelper ikke.

 

Er det størst sannsynligher for at Hk, cpu eller minne er ødelagt?

Eller kanskje flere av dem?

 

Vil nødig sende inn flere komponeter enn nødvendig.

 

Det kommer ikke noen form for pip og skjermen står konstant på stand-by. Det er ikke noe galt med skjermen heller forøvrig.

 

Mvh. Ecks::

 

Edit: Veldig lik en annen tråd *litt flau*, men allikevel..

Endret av eckmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du mulighet for å få lånt deg et pci-skjermkort ? Hadde vært greit å vite om det er agp-sloten som har tatt kvelden.

Dessverre, men har prøvet med et annet agp-kort, samme problem. Kommer ikke noen nye pip nå, men jeg har lurt litt på agp-sloten i.o.m. at jeg i starten fikk bilde med vga, men ikke med dvi-i kontakten.

 

Takker for svar så langt...

Lenke til kommentar

Lastet ned Manualen til hovedkortet og henleder oppmerksomheten til:

 

s. 2-18 (om AGP)

s. 2-19 (reset av kort)

s. 3-1 (power up)

s. 4-20 (BIOS AGP settings)

s. 4-21 (primary video PCI / AGP)

 

Forutsetter at VGA-utgang gir bilde på skjerm, da.

 

Ellers anbefaler jeg "eliminasjonsmetoden", start først opp med et absolutt minimum av installerte komponenter, prøv å flytt RAM til andre sloter (kun 1 brikke). Ville også tatt en titt på PSU og ATX / 12V ATX connectors på hovedkort.

Endret av MarlboroMannen
Lenke til kommentar
Lastet ned Manualen til hovedkortet og henleder oppmerksomheten til:

 

s. 2-18 (om AGP)

s. 2-19 (reset av kort)

s. 3-1 (power up)

s. 4-20 (BIOS AGP settings)

s. 4-21 (primary video PCI / AGP)

 

Forutsetter at VGA-utgang gir bilde på skjerm, da.

 

Ellers anbefaler jeg "eliminasjonsmetoden", start først opp med et absolutt minimum av installerte komponenter, prøv å flytt RAM til andre sloter (kun 1 brikke). Ville også tatt en titt på PSU og ATX / 12V ATX connectors på hovedkort.

Takker for råd, og skal prøve nå, men ville den startet opp om det hadde vært noe galt med psu eller atx og 12v/atx kontakten?

 

Ellers har jeg allerede prøvd med en og en ram på hver av de fire slot'ene...

 

Mvh. Ecks::

Lenke til kommentar

Hadde et hovedkort hvor jeg fikk problemer med bilde. Det kom og gikk en stund og etter noen dager forble det svart. Jeg byttet ut hovedkortet og alle andre deler virket fint. PCI kort fikk heller ikke jeg testet, da jeg ikke hadde noe tilgjengelig.

(hovedkortet ligger fortsatt lagret i en eske et sted :-) )

Lenke til kommentar
Hadde et hovedkort hvor jeg fikk problemer med bilde. Det kom og gikk en stund og etter noen dager forble det svart. Jeg byttet ut hovedkortet og alle andre deler virket fint. PCI kort fikk heller ikke jeg testet, da jeg ikke hadde noe tilgjengelig.

(hovedkortet ligger fortsatt lagret i en eske et sted  :-) )

Samme her. Sender inn HK jeg, lite sannsynlig at det er de andre komponentene det er noe galt med.

 

Takker for all hjelp.

 

Mvh. Ecks::

Endret av eckmann
Lenke til kommentar
Sjeket CPU, ser ut til en av pinnene er litt bøyd, kan det ha noe å si?

Nei, ikke med mindre det er blitt brudd, men da ville du neppe sluppet unna uten feedback. Du hadde vel heller ikke fått cpu'en i hvis benet var veldig bøyd. Du kan jo prøve å rette det ut litt, men vær forsiktig da ;)

Lenke til kommentar
Nei, ikke med mindre det er blitt brudd, men da ville du neppe sluppet unna uten feedback. Du hadde vel heller ikke fått cpu'en i hvis benet var veldig bøyd. Du kan jo prøve å rette det ut litt, men vær forsiktig da ;)

VAr forsiktig, bare satte den oppi cpu-slot'en og tok den ut igjen, helt rettet. Tviler på at det avr det som var feilen. Skylder alt åp HK jeg, nå føler jeg at jeg gjentar meg selv, menmen...

 

Tusen takk for all nyttig hjelp.

 

PS: Hvor finner jeg serienummer på HK? Må ha det når man skal sende inn til Komplett. Og vet ikek helt hva jeg skal lete etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...