Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wifi-sikkerhetsnøkkel hacking med Raspberry Pi


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt en Raspberry Pi liggende å slenge rundt i huset mitt, men aldri tenkt på at den kan kanskje brukes til å hacke internet passord. Slapp av jeg har ikke planer om å hacke noen av naboene sitt Internet passord, til tross for at jeg ikke har bruk for dem, men ideen er å hacke mitt eget Internet bare for å se hvor vanskelig det faktisk er å hacke en sikkerhetsnøkkel med en Raspberry Pi. Så jeg har nå operativsystemet kalt "Kali Linux" kjørende på et mikro SD kort. For å kontrollere Raspberry Pi-en fra PC-EN bruker jeg SSH via et program som heter "Putty" og det skjer over det trådløse internettet. Spørsmålet er : Når jeg ikke har Internet Tilgang på Raspberry Pi-en så kan jeg heller ikke bruke SSH, og dermed heller ikke kontrollere Raspberry Pi-en fra PC-en. Så jeg har tenkt over å kjøpe en "trådløs usb adapter" for å få tilgang til tråløst internet på Raspberry Pi-en. Men hvis jeg har en "trådløs usb adapter" uten å være logget inne på et internet på verken PC-EN eller Raspberry pi-en så funker jo ikke SSH! Så etter en stund har jeg tenkt på å kjøpe en "Bluetooht usb adapter". Med hjelp av den så har jeg tenkt å få SSH tilgang over Bluetooht fra PC-EN, er det i det hele tatt mulig? Håper jeg klarte å formulere meg riktig, gikk litt fort i svingende skjønner du :p          [OPPSUMERING AV SPØRSMÅL : "Er det mulig å bruke SSH tilkobling via BLUETOOHT?"]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem å bruke SSH uten internett, men du må ha internett om du skal installere pakker på Pien din fra pakkebrønnen.

Uansett for å få dette til å funke så bruker du bare standard nettverkskabel og setter en "Static IP" på Pien og maskinen du bruker til å koble til over SSH.

Akkurat slik som vi gjorde i gamle dager før vi hadde tilgang på en DHCP server på LAN.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å bruke SSH uten internett, men du må ha internett om du skal installere pakker på Pien din fra pakkebrønnen.

Uansett for å få dette til å funke så bruker du bare standard nettverkskabel og setter en "Static IP" på Pien og maskinen du bruker til å koble til over SSH.

Akkurat slik som vi gjorde i gamle dager før vi hadde tilgang på en DHCP server på LAN.

Jeg har desverre ingen erfaring med gjeldende problemløsning, så hvis du har tilgang til en veilednings rapport eller video hadde det vært veldig fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...